Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

7 för fem ser för djävligt ut
Av erfarenhet springer tekniken snabbare fram än bilen och på bara två tre år kan ett infotainment bli utdaterat. Det var en anledning för mig att välja den stora displayen. Dock följde den med i Premium-soundpaketet så det var inte mycket att undera på. Den andra anledningen var att jag redan har RSE bak och varför inte kunna visa film även fram? Faktum är att jag oftare använder skärmen fram att titta på film än bak. Detta då jag ibland på väg mellan möten stannar till på McD drive-in eller liknande. Då är det inte fel att kolla på någon TV-serie under tiden man äter :)

Displayen är också bra för den visar mycket information.
Nedförsbacke med avstängd motor? Nä, det är inte ens säkert att den låter lura sig av det.
Tanken är förstås att det inte ska gå, för föraren kan nog inte låta bli att titta. Detta ligger förstås i programvaran till infotainmentsystemet, så det troligaste är att det bara är utvecklare på Volvo som vet hur man programmerar bort den spärren. Och de lär inte vara behjälpliga...
AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]

Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i[…]

Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]

Halvljus

Behöver inte vara en som är svagare... k[…]