- mån 28 nov 2011, 17:17
Tja! Skrev här förrut om att mun radio sändning är kass.Den klipper på något vis hur som hälst jag va in med bilen som är en v70 2,4D my10 med HP radio som skulle byta spännrem gratis då Volvo kallat in vissa bilar.Perfekt tänkte jag då får dom felsöka på radion också Vilket han gjorde.My programm uppdatering,inget felmeddelande häller,Bytt någon radio enhet bakom radion,Idag bytte dom radio förstärkaren under passargerar stolen men fan det låter lika pissit ändå.Flera meckar och någon chefsmeck klirar sig i huvudet.Dom skickade en felanmälan till Volvo i Göterborg det va dom som föreslog bytet av förstärkaren.Så ja nu ska en annan meck kolla på den en som gillar problem läsningar.Mu ska dec eventuellt byta radioantennen med dess tillbehör.
Nu när nybilsgarantin gått ut för 1,5 mån sedan så klart hoppas jag att Volvo står för detta ändå?Jag hävdar att det måste vara så när bilen byggdes?Det konstiga är att här i Uppsala så funkar P3 klockrent men ska jag lyssna på 105,3 (Nrj) eller bandit (106,3) som jag hällst vill lyssna på det är det som låter skit.Man tycker ju att köper man en bil i mitt fall för 234000 så borde ju radion funka bra.Vi får se vad som händer nu...
Nu när nybilsgarantin gått ut för 1,5 mån sedan så klart hoppas jag att Volvo står för detta ändå?Jag hävdar att det måste vara så när bilen byggdes?Det konstiga är att här i Uppsala så funkar P3 klockrent men ska jag lyssna på 105,3 (Nrj) eller bandit (106,3) som jag hällst vill lyssna på det är det som låter skit.Man tycker ju att köper man en bil i mitt fall för 234000 så borde ju radion funka bra.Vi får se vad som händer nu...