Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrOverlord
Hej alla forumare där ute

Jag skall beställa radioknappar till min ratt, V70 2001 och nu undrar jag om någon vet om jag även måste beställa kabeln till kontrollen eller om den redan är förinstalerad. Jag har redan cruise knapparna.

Ha en fantastisk dag där ute och kör försiktigt..
av TomasL
Om jag kommer ihåg rätt så finns det ingen kabel fördragen för stereoknapparna.
Finns kitt att köpa på Volvo med knappar + kabel.
Användarvisningsbild
av Ravi
Min tjejs bil hade inte radio knapparna på sin V70n 2002 ! Så jag drog till skroten och inhandlade både farthållar och radio knappar ! Tog av airbag och monterade båda på ratt! Bara att koppla in finns draget! Men farthållaren måste programmeras med vida på Volvo kostar ca 4500 kr
Användarvisningsbild
av MrOverlord
TomasL skrev:Om jag kommer ihåg rätt så finns det ingen kabel fördragen för stereoknapparna.
Finns kitt att köpa på Volvo med knappar + kabel.
Ok, jag kollade med Volvo och dom skulle ha 720 spänn för kittet....
av TomasL
Ravi skrev:Min tjejs bil hade inte radio knapparna på sin V70n 2002 ! Så jag drog till skroten och inhandlade både farthållar och radio knappar ! Tog av airbag och monterade båda på ratt! Bara att koppla in finns draget! Men farthållaren måste programmeras med vida på Volvo kostar ca 4500 kr
Ok, då kom jag ihåg fel. :oops:
av TomasL
Verkar vara lite olika om det är fördraget eller inte.
Har man knappar för farthållare så ska det vara en kort kabel som går ifrån vänser sida på ratten till höger om man har det fördraget.
Om du kollar på nedan bild så är dom kontaktdonen som är grönmarkerade till farthållaren.
Sedan ska det sitta en kabel i det kontaktstycket som sitter i mellan de två gröna, ett svart med en rad med stift.
Den kabeln är alltså till radioknapparna.
Enklast måste ju vara att åka till skroten och köpa både radioknappar och den korta kabeln, kan ju inte kosta många kronor.
Sedan får man se när man monterar om man behöver kabeln eller inte.
Bild
Senast redigerad av 1 TomasL, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MrOverlord
Ravi skrev:Min tjejs bil hade inte radio knapparna på sin V70n 2002 ! Så jag drog till skroten och inhandlade både farthållar och radio knappar ! Tog av airbag och monterade båda på ratt! Bara att koppla in finns draget! Men farthållaren måste programmeras med vida på Volvo kostar ca 4500 kr
Kollade precis på bildelsbasen och som tur är så bor jag ju i Stockholm och det fanns ingen radiokontroll i närheten... MORR
Användarvisningsbild
av Ravi
Returbilen det gäller ju lite själv plock! Och det sitter för draget i din bil bara att koppla in! När du plockar av så ser du. På höger sida bakom sitter en grön kontakt! Fart kopplas ihop med radions sedan till bilens så funkar radion! Men fart måste prog av volvo

Som Tomas säger så går den från ena sidan till andra!
Volvo car UX

+1

Bilen offline

Startade om bilens modem då kicka det ig&ari[…]

Min 745 GLT 16V -88B

Vi pratade i en annan tråd om utrustning som[…]

Vad praktiskt. Idag ska jag avskaffa alla som &aum[…]