Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joakim1992
tjenna har en 245a års 90 b230f och batterilampan lyser hela tiden inte fullt stark men syns väl och pulserar bytt generator och nytt batteri vad kan det vara om batterilampan lyser endå?!
mvh joakim
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Innan du startar motorn, lyser då batterilampan med normalt fast sken? Om den gör det får du kontrollera alla anslutningar till generator samt mellan B+ och startmotor. Kontrollera också jordanslutningar mellan batteriets minuspol och motor samt den övre flätan mellan toppen och karossen.

Mvh GK
av Volvo264GLE
Var det en begagnad generator som du satte på? Den kan vara kass.. Har du provat att mäta hur mycket generatorn laddar? Laddningsregulatorn (som sitter på generatorn) kan vara kass med (om det är en begagnad generator
:wink:
av joakim1992
generatorn vi bytte till satt på polarens sommarbil så den ska funka.:) och ta och fixa det någon dag skulle gjort det igår men en Mercedes utmanade min 245a i krocktest igår och jag fick lite komplikationer så det får vänta ett tag.
men tack för länken
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]