Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johnnie
Om jag använder larmet så får jag meddelande: Larmsystem Serv. Erfodras
Jag har felkoden UEM 0004.

Jag har bytt batteri i larmsirenen.
Det har hänt att bilen falsklarmat både innan och även efter batteribytet så jag får låsa med nyckeln så länge. :(
Det gamla batteriet i larmsirenen va helt slut, fick 0,8 volt när jag mätte och minuskabeln från batteriet var av eller trillade av när jag tog isär larmsirenen.
Batteriet hade inte läckt något och kretskortet såg bra ut.

Vad kan det vara för fel?
av spitfire
Hade oxå detta fel o bytte larmsirenen, men felkoden "Larmsystem Serv. Erfodras" var kvar. Säkringen till larmsirenen var trasig, så du kolla säkringen till larmsirenen. Om du inte redan gjort det ;o)
av Fluke
Batteriet underhållssladdas bara av siren*, så det kan ta många timmar innan batteriet är helt laddat om batteriet skulle vara tomt.
*tror jag, någon kanske har bättre koll på detta?
av Johnnie
Fluke skrev:Batteriet underhållssladdas bara av siren*, så det kan ta många timmar innan batteriet är helt laddat om batteriet skulle vara tomt.
*tror jag, någon kanske har bättre koll på detta?
Okej, det har suttit i några veckor nu. Borde vara uppladdat nu då om det inte va det från början.
av Johnnie
spitfire skrev:Hade oxå detta fel o bytte larmsirenen, men felkoden "Larmsystem Serv. Erfodras" var kvar. Säkringen till larmsirenen var trasig, så du kolla säkringen till larmsirenen. Om du inte redan gjort det ;o)

Nu har jag kollat säkringen, nr 38 vid förardörren. Den var hel. :???:
Användarvisningsbild
av wissel
läste på ett annat forum att " låsa larma på o av 3 ggr i snabb följd"
funkar tydligen ibland som omladdning efter Sirenbyte.....värt att testa Gratis dessutom...
av svda
Prova att låsa/låsa upp tre gånger. Vissa påstår att detta kan behövas vid byte av siren, men det kan ju vara värt att prova ändå.
av Johnnie
wissel skrev:läste på ett annat forum att " låsa larma på o av 3 ggr i snabb följd"
funkar tydligen ibland som omladdning efter Sirenbyte.....värt att testa Gratis dessutom...

Har provat det också flera gånger, men hjälper inte. :(
Några fler trix man kan hitta på? :)

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]