Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
om inte röret har spruckit så ska det sitta o-ring där som tätar mot utgående rör från värmepaketet. .....om jag inte minns fel :???:
Användarvisningsbild
av Nilaya
Nexus skrev:om inte röret har spruckit så ska det sitta o-ring där som tätar mot utgående rör från värmepaketet. .....om jag inte minns fel :???:
Okej. Ä väl bara att riva ner instrumentbräda å skit igen då. Suck!

Upptäckte en annan tråkig sak med. Det bor en uggle familj i min turbo. Iaf så låter det som de. Mindre kul. Låter illa som fasen när jag varvar lite. Antar att det är turbobyte som gäller?
Användarvisningsbild
av Nilaya
Bakslag!

Turbon är skrot, nuff said. Avgashuset är sprucket rakt igenom, samt stort axiellt glapp på axeln. Bygger inget tryck alls, bara skriker i turbon. KUL!

Får kasta på en 13G som polaren hade liggandes. Är ju endå vardagsmotorn detta så. Har en annan motor som skall byggas på senare sen, och har nog fått tag på en HX35 till den motorn.

Jävla skitbil :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Nilaya
Fifasen va trött ja blir på skiten nu.

Monterade den nya turbon. Eftersom den hade suttit i en 740 T5 så fick jag riva isär halva turbon och vrida avgas och kompressorhuset. Insåg sen att, fan, det är ju fel anslutning på avgashuset. Så fick montera mitt gamla avgashus från 15G turbon. På med åbäket igen i bilen, kopplade ur tändspolen och vred på starten i ca 30 sekunder för att bygga oljetryck i turbon osv. Startade bilen och varmkörde den. Började smågasa lite, men hörde inga missljud. Gasade på lite mer och då skriker det tamefan lika mycket som den gamla turbon!

Har vakum på -0.6 Bar, gasar jag på så ökar den till ca -0,2, mer än så får jag inte. Kan det vara avgashuset som är kass ? Såg att det var en spricka i det. Eller vad kan det annars vara som orskar detta Hoooo Hoooande ljud och att det inte bygger tryck ? Läck på trycksidan ?
Användarvisningsbild
av Nilaya
Nu hittade jag nog felet. Det var katalysatorn som var helt igenkoksad. För när ja kopplade loss Downpipen så lät turbon helt normalt.

Trycktestade systemet med, och hade inga läckage alls. Körde upp till 1.3bar.

Hur mycket laddtryck kan man få när man bara står på tomgång ? Min mätare går upp till 0 om jag ger fullt på gasen från tomgång.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Andelen bilister som behöver dra ett skote[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]

Ja ett ganska omfattande jobb :-(