I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Peter007400
Hej !

Mitt första inlägg på forumet, hoppas att ni kan hjälpa mig att knäcka denna nöt.

Köpte en bil som varit med om en motortvätt. S70 2,4l 140hk årsm 00. Bilen har efter motortvätt (rekond) stått still ca : 1-2 dagar med både minus och plusgrader. Jag provkörde bilen och det var inga som helst problem. Körde säkert 3-4 mil innan jag ställde in den i garaget. Så idag när jag tog ut bilen från garaget så har det varit ryckig gång vid gaspådrag. Efter en stund så slutar det och bilen går hur fint som helst. Men när bilen stått still en stund så blir det likadant igen. Tog en sista sväng på kvällen och det tog säkert 1,5 mil innan ryckandet vid gaspådrag slutade. Har det kommit vatten någonstans efter motortvätten ? Som att vatten eller kondens kommer efter att man stannar, hmm ja inte vet jag.
Vilka delar ska man kontrollera, öppna, torka mm. Hur gör man och var sitter dom.
Tacksam för alla svar.
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]