Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
Nej, det är ingen Ford.
Användarvisningsbild
av Camel
Ingen dum gissning alls, men Lancia är inte rätt denna gång. Men Lancia har med bilen jag tänker på att göra. Lancia Beta kom dessutom senare.
Användarvisningsbild
av Camel
llesrof skrev:Okej... Fiat 128 årsmodell 1970:
Helt riktigt, det är en Fiat 128. Men tillverkningsåren fattas de var 1969-1985. Din årsmodellangivelse stämmer dock med modellutförandet. Bilen på bilden är från 1972 men utseendet var samma 1970. Motorn var mycket modern för sin tid (utvecklingsingenjör från Ferrari var involverad) och bilen blev årets bil i Europa 1970.

Jag kom över en Fiat 128 i körkortsåldern till ett bra kompispris av en bilbyggare som tack för handräckning i garaget. Den var inte så gammal och i mycket fint skick och jag hade mycket nöje av bilen. Men en dag blev viljan större än naturlagarna och bilen gick hädan. Men jag klarade mig ganska helskinnad med mycket tur. Så mitt förhållande till Fiat 128 är lite speciellt. Den enda bil jag totalkvaddat var en sån, bättre bilar kan man ju sitta i en sån dag. Nyttig läxa.
gnestakalle skrev:Lancia Fulvia 63 - 76
gnestakalle skrev:Lancia Beta 1972 - 1984
Lancia Fulvia togs fram innan Fiat blev involverad i bolaget. Däremot din gissning på Lancia Beta var närmare då den togs fram under Fiat-tiden.

Har du ordning på bilduppladdningen nu GK? Eller ska llesrof göra en ny fråga?

Bild
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Märke, modell, modellår ger stjärna i kanten.

Bild

ÄNTLIGEN fick jag ordning på bildformatet.
  • 1
  • 229
  • 230
  • 231
  • 232
  • 233
  • 275
Förstärkt kamrem

Antar att det är en sån här Gates […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&a[…]

Bensinpump till B27A 1978?