Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

dahlen skrev:hatar verkligen plasten till oljestickan på vw och audi motorer, dom är aldrig hela. :roll:
Jodå det är dom :) min är då hel (på båda audisarna) och har även en ny liggandes :)
Hände en liten incident idag med en kylarslang :roll: Har tydligen gått av en förgrening från motorn till översta hålet på kylaren. Pissa ut allt vatten så del blev lite panik. Men lyckades sätta dit slangen och dra åt klamret så nu ska det nog va tätt.
Idag kom domen på kylvätske flänsen. Blir att beställa en ny. Denna plast som ska bli mjuk och gå sönder då man ska kolla så det sitter fast. Vill inte ha samma incident som hände tidigare det vill säga att allt vatten for ut:(. Visar lite bilder på flänsen istället för att babbla på.

Lösskruvad behöver bara lossa kontakterna till givarna. Syns riktigt bra vart det har gått sönder allt. :(
Bild
Flänsen helt lös. Bara givarna kvar.
Bild
Vart flänsen ska sitta är kvar vätska där :) inte helt tomt alltså.
Bild
Kanske därför temp mätarn spökar på bilen (blåa) Ska tvättas.
Bild
Tvättade båda givarna.
Bild
Nu får den ligga sådär till nya flänsen kommer.
Bild

Blir att rensa slangen i veckan på resterna av flänsen. Sittar kvar bitar från den i slangen.
/E
Nu är Xljusen med glöders monterade Gud så vackert. Men har bara koppla 2 av glödarna. Ska koppla tredje till sommaren istället. Ska även köpa mig en lödpenna så kan man löda det istället för att använda sockerbitar hit och dit. Men lyser det gör det.

Påväg ut i garaget.
Bild
Under arbetets gång :P
Bild
Resultatet Då. Trdje ska lödas in i sommar ska även då löda om allt.
Bild

Jag lyckades även tappa sönder en av big knickarna :( Att man ska vara så klantig.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]