Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpt och beställt "VOC m fjärrstart parkvärm" - men är inte levererat!

Nu har jag fått min gasbil. Specen ser ni i min footer och jag är glad. Men när jag fått igång appen på min telefon och ska testa "fjärrvärmen" så saknas knappen för att slå på värmen. Då visar det sig när jag kollar med säljaren att VOC m fjärrstart parkvärm inte kan fås på V70 med gas.

Jag har det i min signade beställning men nu är det alltså inte med!! Vad göra?
Du skall isf ha prisavdrag men det är inte säkert att du fått betala för den.

Tyvärr har jag råkat ut för samma saker men där har de kommit på innan leverans att en viss konfiguration inte går att bygga. I mitt fall gick gasbilen att speca med subwoofer vilket inte finns men jag hade även andra val som gick att göra trots att de var fel. Specade tex paketet med premium sound inkl 7-tumsskärmen fram och sedan specade jag en separat fjärrkontroll och hörlursuttag bak men de meddelade sedan att fjärren redan ingick då jag valt RSE och sedan att bakre uttaget var onödigt då det ingår trådlösa lurar och fjärrkontroll.

Så har du fått betala för tillägget så skall du självklart ha kompensation. Har du inte betlt för det så tycker jag ändå att du skall ha en viss kompensation då du faktiskt gått i tron att du fått en viktig funktionalitet och inte fått reda på innan att du inte fått den.

Hade så varit fallet hade du kanske tom valt en annan bil eller tex monterat in elektrisk kupevärmare etc.
Då har du rätt till kompensation, för att få något som inte finns är aningen svårt.
Men här har säljaren begått ett fel.
Är det så att felet är av allvarlig art så kan köpet gå tillbaka, men det blir en fråga mellan dej och säljaren om du står som köpare !
Nja, du har köpt VoC med möjlighet till fjärrstart bränsledriven värmare men man måste beställa värmaren separat och jag tror inte den finns till afv.
Jag har föreslagit elmotorvärmare, eluttag i kupé med kupévärmare. Inga pengar åt något håll.
Jag vet inte om det saknas utbildning för bilsäljare eller om dom ens bryr sig. Själv blev jag väldigt luttrad so taxiägare. Innan man skrev på kontraktet så var det bara mjölk och honung men när påskriften var klar så slutade man bry sig totalt. Bilförsäljare har dessutom vad jag erfarit inget som helst personligt ansvar. Jag skall dock tillägga att alla säljare var inte lika, det fanns ljuspunkter men dom var få.

Mvh GK
Volvo säljer uppenbarligen såpass många dieselbilar (med värmare standard) så man bygger optionsnamnen utifrån det.
Samma problem tillstår väl om man t.ex. valt en T4F, på den modellen är väl inte heller parkvärmare möjlig.
av dst02
Själv är bäste dräng brukar man säga och säljare har Jag själv inget större förtroende för oavsett om de gäller bilar eller nåt annat, de enda som gäller är att själv vara ordentligt påläst så man slipper bli "lurad".

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]