Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Falappa
Steff 99 skrev:V70AWD har lägre markfrigång än XC70 men högre än den vanliga V70...men skall man köra på så dåliga vägar så det skrapar i så är det kanske mer motiverat med en Land Rover Defender :lol:
Nu har jag frågat en säljare ang höjden på an AWD. Enligt honom så är det ingen skillnad mot en standard V70, isof väldigt marginell. Vad det gäller Land Rover terräng så fattar jag vad du menar, men det är det inte att tala om. Men en fullastad bil med stora hundar och all utrustning kräver lite mer en standard bil. Det räcker med en dåligt eftersatt grusväg för att kompisens V70 slår i.
henka35 skrev:Om du ska köra på dåliga skogsvägar tycker jag att du ska titta på tex. Jeep Grand Cherokee eller Toyota Land Cruiser. Båda finns i diesel och är mycket bra terrängbilar. Jeppen är faktiskt riktigt duktig i skogen..... En kompis har en sådan och han är inte rädd om bilen precis... :lol: Snacka om att ta sig fram.../Henrik
Land Cruisern är ju den optimala bilen, förutom prisbilden då :wink:
Användarvisningsbild
av A80TD
Falappa skrev:Nu har jag frågat en säljare ang höjden på an AWD. Enligt honom så är det ingen skillnad mot en standard V70, isof väldigt marginell. Vad det gäller Land Rover terräng så fattar jag vad du menar, men det är det inte att tala om. Men en fullastad bil med stora hundar och all utrustning kräver lite mer en standard bil. Det räcker med en dåligt eftersatt grusväg för att kompisens V70 slår i.
Kollade i handboken -02 och där anges höjd på V70 till 149 cm, AWD 151 cm och XC 156 cm.

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]

Bilen är körd 20 000 mil. Vad säge[…]

Startar ej

Det handlar inte om att bromspedalen blir stum eft[…]

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket i[…]