Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Gillar man manuell låda så är den väl bra? Personligen åker jag hellre kollektivt än växlar amnuellt, i synnerhet på en så stor och fin bil som en XC90. De flesta föredrar nog automatlåds på dessa bilar. Nu kommer växelvisparna självklart påtala alla fördelar med manuell låda och alla nackdelar med automatlåda, men det är ju inte detta det handlar om om jag förstod dig rätt. När du säljer bilen är jag rätt säker på att du finner fler spekulanter om det är automatlåda på denna biltyp.
llesrof skrev: När du säljer bilen är jag rätt säker på att du finner fler spekulanter om det är automatlåda på denna biltyp.
Jo jag är rätt säker på detta också. Samtidigt kanske det är mindre risk för problem med en manuell? Man har ju hört om lite strulande lådor på XC90.
Någon som vet om det skiljer mkt i förbrukning?

En sak som jag blev lite förvånad över var skatten, "bara" 6217:- per år.
av perhall
1 dl per mil skiljer det nog ungefär.
Det finns alltid en massa människor som vill ha manuell låda, även i bilar som sällan har det (XC90, Merca E280, BMW 540i etc.). De är färre än de som vill ha automat men även bilarna med manuell är färre, så slå till om du får ett bra pris!/PH
perhall skrev:1 dl per mil skiljer det nog ungefär.
Det finns alltid en massa människor som vill ha manuell låda, även i bilar som sällan har det (XC90, Merca E280, BMW 540i etc.). De är färre än de som vill ha automat men även bilarna med manuell är färre, så slå till om du får ett bra pris!/PH
Jo det har du säkert rätt i. Vad tror ni om priset då? Känns det rimligt?
Jag har ju en inbytesbil och då känns det som om förhandlingsmöjligheterna är lite sämre.. :???:
av TomasL
Jim Profit skrev: Jag har ju en inbytesbil och då känns det som om förhandlingsmöjligheterna är lite sämre.. :???:
Du får försöka sälja din bil privat. Dels får du säkert mera för den och du får som sagt ett lite bättre förhandlingsläge. Sen är det väl lite bökigare. Det är ju lättare att byta in.
Skulle endast köpa en auto om den är djävligt mycket billigare och knappast ens då, bränslet lär knappast bli billigare.
Jag orkar växla älskar kraft mm mm mm
av llesrof
oldtimersmc skrev:Skulle endast köpa en auto om den är djävligt mycket billigare och knappast ens då, bränslet lär knappast bli billigare.
Jag orkar växla älskar kraft mm mm mm
Jo, men du vill väl egentligen inte ha en automatlåda över huvud taget så då är det ju självklart att du föredrar en manuell. Automatöåda är i särklass det vanligaste på de här typerna av bilar vilket då gör det svårt för en spakvispare att hitta en och om han/hon hittar en så är det ju bara att slå till direkt. Har man tur hittar man en sådan köpare när det är dags att sälja bilen.

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]