Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Passat: en av få bilar som får en volvo att se rolig och sportig ut...

Men de kommer säkert sälja bra hos alla som ville ha en octavia scout men inte ville ha en skoda.
av jpu
Blir garanterat en svår match för XC70, troligt startpris 320-330tkr inkl dsg och 170hk dieseln. 25tkr för premiumpaketet, 8tkr för avståndsradar osv. ca 363tkr
Motsvarande 163hk XC70 landar väl runt 400tkr inkl auto+summum +18 för radarn. ca 420tkr
Användarvisningsbild
av VolvoB20
crumpets skrev:Passat: en av få bilar som får en volvo att se rolig och sportig ut...
Jag ser en fördel i att man får nästan hela bilen lackerad, istället för som på min XC70 där halva bilen består av svart skrovlig ABSplast som man sparat in färg på.
Användarvisningsbild
av Gurra82
tråkiga är att leveranstiderna kommer väl bli så långa att när man väl får sin bil så är den redan gammal, men helt ok bil
av perhall
Volvo har ju varit mer av premiummärke än Volkswagen men det håller väl på att ändras när det går bra för Volkswagen samtidigt som Volvo börjat prisdumpa vissa modeller. Visst ser Passaten rätt gammal ut i grundformen, men en bra bil är det! Och attraktiva paket. Och till skillnad från Audi och Volvo kan man köpa 4WD till de mindre motorerna (Audi har samma problem som Volvo... finns ingen 2,0TDIq utan man måste upp på en 3,0TDI... eller köpa en 2,8FSIq som mär klart slö med q...)./PH
Användarvisningsbild
av Anders E
Och akta dig för dåliga DSG-lådor.

Ja, jag ser nu att det ska finnas en skidlucka i m[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]

Ok, jag har inte luft, etc, bak så inte samm[…]