Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jag kan ha haft otur men på ett ok jag köpte på biltema fungerade inte handbromsen tillfredställande, jag renoverade det gamla istället och lämnade tillbaka på biltema.

/Martin
Användarvisningsbild
av Vojje
MartinS skrev:Jag kan ha haft otur men på ett ok jag köpte på biltema fungerade inte handbromsen tillfredställande, jag renoverade det gamla istället och lämnade tillbaka på biltema.

/Martin
Nej , det är normalt när det gäller b-tema.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har köpt mycket grejor på Biltema, både verktyg och delar och jag är nöjd med 99 % av det jag köpt. Och när det gäller de procent som inte var bra så var det aldrig något snack utan man fick pengarna tillbaka direkt

Mvh GK.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Man behöver inte begära öppet köp, dom har aldrig bråkat dom få gånger jag behövt lämna tillbaks något.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av MartinS
Öppet köp är när du lämnar tillbaka något i ett skick som gör att det i princip kan läggas direkt på hyllan igen. Garanti är något helt annat, det kan du hänvisa till när något är trasigt.

/Martin
av Provocative
Vad gäller Biltema så har de alltid öppet köp i tio dagar på obruten förpackning. På så sätt kan man köpa mer än man behöver. Perfekt när man är osäker på felet och inte vill riskera att vara stående utan bil.
Användarvisningsbild
av Vojje
MartinS skrev:Öppet köp är när du lämnar tillbaka något i ett skick som gör att det i princip kan läggas direkt på hyllan igen. Garanti är något helt annat, det kan du hänvisa till när något är trasigt.

/Martin
Det känns skönt att vi nu en gång för alla klarlagt att det är skillnad mellan ö-köp och garanti.
Jag vill också passa på att nämna att det även är skillnad mellan tillgodokvitto och presentkort.
Det förra är t.ex. direkt olämpligt att ge bort i julklapp medan det alltid är trevligt med ett presentkort från Biltema, om man är ägare till en gammal Volvo, vill säga :P .

Så bra att det löste sig :-) Ibland f&[…]

Uppdatering: Var förbi mekonomen idag och k&[…]

Tog och undersökte lite mer idag. Rev bort ma[…]

Oljebyte i Haldex

Ni som bytt oljan i Haldexen hur gör för[…]