Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

det var härdsmälta så det blev cem byte
nu är de ju inte jag utan ja kunden fick köpa nya får jag skriva för jag har råkat ut för de ett par gånger
och nej spara du dom 200 till något roligare cem går ej att stoppa i begagnat vad jag vet utan du åker på en ny
och om så är fallet så blir det tyvärr inte mycket över till julklappar :( upp imot 5 siffriga belopp
Har nu kommit in ifrån garaget, hittade till min lycka att CanBus härvan från motorutrymmet var skadat.
kablarna har legat mot rattstammen och nött fram kopparen. 2 gröna och 2 vita.
Känns som detta har varit det felande och nu när jag tänker efter så kom felet oftast vid utfarter, rondeller mm typ när jag svängat.
En felkod ligger kvar i displayen och det är antispinn. Kanske rattvinkelgivaren?
Lång kväll men vad gör det om man kan göra nån nytta.
Tack än en gång för all hjälp utan er hade det inte gått.

:D God natt på er
härligt! då blev det julklappar ändå :D
har du felkod på rattvinkelgivaren efter kabel reperationen? inget ovanligt att det ger upp här kan du andvända begagnat!
hollan skrev:härligt! då blev det julklappar ändå :D
har du felkod på rattvinkelgivaren efter kabel reperationen? inget ovanligt att det ger upp här kan du andvända begagnat!
Ja jag skulle tippa på det för den verkar ligga kvar, koden var: SAS-000E Rattvinkelgivare internt fel.

Det är nog bäst att åka in och radera felloggen och börja om så man är säker.
spider8008 skrev:Har nu kommit in ifrån garaget, hittade till min lycka att CanBus härvan från motorutrymmet var skadat.
kablarna har legat mot rattstammen och nött fram kopparen. 2 gröna och 2 vita.
Känns som detta har varit det felande och nu när jag tänker efter så kom felet oftast vid utfarter, rondeller mm typ när jag svängat.
En felkod ligger kvar i displayen och det är antispinn. Kanske rattvinkelgivaren?
Lång kväll men vad gör det om man kan göra nån nytta.
Tack än en gång för all hjälp utan er hade det inte gått.

:D God natt på er
Underbart! :D Tycker det är kul att du hittade ett konkret fel. Du kan vara säker på att de skadade kablarna var en orsak till problemen. Rattvinkelgivaren går att byta men nolla koderna först och se om felet kommer tillbaka först.

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]