Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Håller fullständigt med dig Peanuts, jag har Polestar och har inte fått några problem alls. tvärtom bilen drar mindre soppa och går lugnt och fint samt så finns det massor av kraft när jag behöver det. Motorn känns mindre ansträngd än vad den gjorde orginal. Den borde ha legat på 205 hkr från leverans den uppträder mycket mera harmoniskt med Polestar
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Har en V70II D5 my08 med strax 17 000 mil på mätaren. Den har gått 16 tusen av dessa mil med KCR box, så jag köpte med den av föregående ägare, och jävlar vilken skillnad 8)

Som jag förstått det så gör ju en kcr / polestar samma sak (ökar högtryckspumpens effekt) fast antagligen så har polestar mer faktorer som inverkar på hur mycket det justeras upp då det ligger med i mjukvaran i bilen och kan läsa av allt..

Har man "nyare" bil / lite mil är väl polestar det mest självklara, annars kan man nog lika gärna ta en box.. :D
av Cox
En dieselbox och mjukvara gör verkligen inte samma sak, du har en mängd olika faktorer som spelar in.
Tex så finns moment begränsning med i Polestar det finns inte med i en box där har du fulla moment även på 1-2:a med risk att kör du som en vettvilling så kan du dra sönder koppling växellåda drivaxlar. Bara ett ex som skiljer markant.
Användarvisningsbild
av crumpets
Cox skrev:Har man råd att köpa en MY10 så har man råd att köpa ett riktigt trim till sin bil med.

Så sant, så sant. Det upphör aldrig att förvåna mig vad som driver folk att först lägga ut ett par hundra tusen, och sedan gråta över tre tusingar till...

Ontopic, för att inte bara dryga sig:

Det enda boxen gör är att ställa upp trycket i soppapumpen. Ev. trixar den med laddluften också om det är en "modern" box. Den skiter helt i alla motorstyrningens signaler, varningar och säkerhetssystem. Den bara möljar på soppa oavsett.
Dessa påstådda 5hk som det skiljer lär du aldrig heller känna, tyvärr.
Användarvisningsbild
av opA
Har sagt de i extremt många likadana trådar om KCR-box.

KCR-box har jag i min John Deere på gården.. d.v.s en traktor.
KCR har man inte i sin bil..
av perhall
Kan du inte slå till på nåt billigt chiptrim för 5000 istället? Det är bättre. Vi har väl 30% på RICA som forummedlemmar?
Då får du dessutom 240 hk har jag för mig.
PH
av Cox
RICA 240 hkr kostar 8900 kr 195 hkr kostar 6900 kr
Men inga garantier som sagt RICA BSR sak samma vad du väljer, någon hjälp från Volvo lär man inte om något börjar jävlas.
av Kanglou
crumpets skrev:
Cox skrev:Har man råd att köpa en MY10 så har man råd att köpa ett riktigt trim till sin bil med.

Så sant, så sant. Det upphör aldrig att förvåna mig vad som driver folk att först lägga ut ett par hundra tusen, och sedan gråta över tre tusingar till...

Ontopic, för att inte bara dryga sig:

Det enda boxen gör är att ställa upp trycket i soppapumpen. Ev. trixar den med laddluften också om det är en "modern" box. Den skiter helt i alla motorstyrningens signaler, varningar och säkerhetssystem. Den bara möljar på soppa oavsett.
Dessa påstådda 5hk som det skiljer lär du aldrig heller känna, tyvärr.

Alltså jag vill bara klargöra att jag inte ska köpa en kcr box nu enligt vad ni har skrivit om den.Jag är inte snål heller men biltillverkare kan ju safta på lite med priset bara för att det är deras egna märke så att säga och då undrade jag för det jag läste om kcr boxen att det verkade smidigt med plug och kör.Men visst det finns ju inga garantier för boxen men Volvo lämnar ju garanti på sitt.Men ställde bara en fråga om det och det handlar inte om SNÅLHET !!!
av Bitez
Att volvo eller ngn annan ska neka ersättning pga trimm är inte så enkelt som det låter och som de försöker skrämma med. För det första så måste ÅF bevisa att felet är relaterad till trimmningen. Om lådan ryker så måste de bevisa att den rykt pga trimmet för att neka dig ersättning. så de är nog inte bara snälla då de ersätter fastän de är medvetna om trimmningen, de kan nog lagarna också :) MItt utgångsläge är alltid att INGEN är SNÄLL när man får saker utförda. ÅF är inte SNÄLL och lägger ner massa pengar på ngt de inte MÅSTE!

Tar man bort skatterna får man mer över[…]

Ser nu att det arga inlägget jag hittade vad […]

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]