Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Härligt att den höll tiden :-)-)

"MinVolvo" verkar vara lite speciellt...

Det har aldrig riktigt funkat nått vidare bra. Sen har dom ett konstigt system på Volvo. Har man två Volvo och beställer en ny så gick det inte att se den nya. Sen ändrades min bil, så det helt plötsligt stod att en annan i familjen var ägare. Dvs den försvann från min inloggning och dök upp på en annan. Just nu har jag bara den beställda bilen på min Volvo och där ser jag bara ordernummer och vilken modell och motor det är, inget annat. Dessutom stämmer inte prel. lev. Men annars är det säkert bra! :roll: :wink:
Har du beställt ny? Vad blev det?
Senast redigerad av 2 Krollspell, redigerad totalt 0 gång.
av PeterA
MartinS skrev:
andreas_lofgren skrev:Alla har vi olika sätt att bränna våra pengar på. Låt oss glädjas åt de som tycker det är värt det. Annars har vi ju inga begagnade bilar att fynda bland sen 8)
Absolut, naturligtvis är jag avundsjuk, men samtidigt är jag nyfiken på vad en som är bilintresserad (som sköter om och är rädd om sin bil) kan göra för att få ner skicket såpass att den inte längre känns ny efter så relativt kort tid. De 2-3år gamla bilar jag köpt har åtminstone luktat lika som en 2-3 månader gammal och skador kan man ju undvika/laga om det är sånt. Jag är alltså bara nyfiken, inte ifrågasättande på något sätt!

/MArtin
Ja du Martin
Personligen tycker jag känlsan när man kör ut ur bilhallen och det inte finns en fläck på ens underredet och allt är 100% fräscht och nytt!
Den känslan är svår att beskriva och man vet att man har två-tre år innan skiten riktigt har grott in. Du om någon vet hur noga/pedant jag är med mina bilar men det går ändå inte att behålla "nybilskänslan i mer än två år med normala mil innan den känns använd. Detta betyder inte att en två-tre år gammal bil behöver kännas gammal alls bara inte ny :wink:
Foringer / Bussinger V90 CC

220' km. 2017. Luft bak og aktive støtdempe[…]

AC problem V70 2016 D3

Jag har ingen möjlighet att kunna läsa a[…]

Har du en bild på dina fälgar?

Däck dimensioner

Du har alltså sänkt den med fjädra[…]