Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mwi
FSandstrom skrev:Aha? Just ja, man har ju tre års garanti på allt annat :-)-) , men hur fungerar den, hur hänvisar jag till den?
Konsumentverket har ingen garanti, däremot finns det en lagstadgad tre årig reklamationsrätt mot ursprungliga fel. De första sex månaderna anses det att felet är ursprungligt, sedan är det upp till konsumenten att bevisa att det är ett ursprungligt fel.
Garanti är något som tillverkaren sedan några år frivilligt kan erbjuda, det finns inga krav på garantier längre. Reklamationsrätt är något helt annat och det är det som är lagstadgat inom EU.
Användarvisningsbild
av hollan
är det en seriös handlare så är det inga problem alls det enda handlaren får göra är att han får skicka en rapport till volvo om vad felet är och vad det kostar sen svarar dom ok visst dom ser nog helst att bilen är servad och skött sen är det volvo som betalar repen och inte åf
men visst som en talare skrev så har du 5år och 8000mil på avgasreningen så ligger din bil inom några av dessa parametar så åk tillbaka och säg till
Min byttes hmm, va blir det, 8 månader efter garantin gått ut, och det var inte ens snack om att jag skulle betala:
Han som stod i verkstaden och lämna ut bilen efter bytet sa bara såhär: "Sånt ska inte gå sönder på en Volvo".. Helmia i Karlstad gjorde bytet..

Hej. Skulle vilja ha möjlighet att aktivera b[…]

AC fungerar bara på en sida

Styrningen av spjällmotorn för detta har[…]

AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]

Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i[…]