Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Krollspell skrev:Men hur menar du nu? Ska vi låta bli att köpa nya bilar framöver?
Inte alls, klart man ska köpa ny bil, man har ju inget val, alla nya bilar är ju byggda likandant..... , jag tycker bara att det fetsuger riktigt illa att man inte kan updatera ett skit i bilen nuförtiden.

Min Supra tex har ju up-to-date infotainment pga av att jag har uppdaterat det lite nu och då när nya balla grejjer har kommit.

Min XC70 D5 AWD -MY 10 har ju en stereo som ser ut som en Hugin miniräkare från 1982 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Och var är det ballaste man kan slänga i en sprillans S80 idag, det är väl typ DVD,,, DVD kom ju 1995 :-O), Blueray finns ju inte ens på horisonten... Och digital-TVn är DVB-T trots att man bygger DVB-T2 numera...

Bilarna utvecklas inte lika snabbt som elektroniken så är det bara....

Och Audi sen som kör navigering via Google, kommer det att funka i 20 år. Vart tog tex sökmotorn Altavista vägen när de blev överkörda av Google, ska jag tex behöva skrota min Audi för att tex microsoft kör över Google .... hmmmm

Det är därför jag tycker det suger att inget går att uppdatera.
XC90_Executive skrev:Köper man en ny bil (eller vad som helst egentligen) så vet man att det alltid kommer något nytt och uppdaterat.

Jag vill alltid hålla mig uppdaterad med det senaste! Ny teknik och bilar är bland det bästa som finns enligt mig! :) Jag tillhör den kategorin ovan, som bara måste kryssa för alla rutorna i tillvalslistan. T.ex när man väljer till ett totalt onödigt tillval (som separat låsning av bakdörrarna) för 800kr bara för att få en knapp! :mrgreen:
Stöter du aldrig på ny teknik som stör dig? Den kan ju vara direkt ful, t.ex.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det kommer att bli mycket vanligare med olika typer av plattformar som man som ägare kan uppdatera och bygga ut själv med sina egna programvaror, tittar man tex på Toyotas E-touch (eller vad det nu heter) så är det ju kort å gott en 6" display som man styr allt från stereo till GPS på och man kan även ladda in egna appar om man vill för nya eller förnyade funktioner.

Sen har vi ju haft denna diskussionen tidigare, det går att updatera, men är inte lika enkelt, och man blir inte av med UI:t.. Men vad är viktigtast, ett superultramodernt UI, eller vettiga funktioner!?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Variosboy skrev:Men vad är viktigtast, ett superultramodernt UI, eller vettiga funktioner!?
Om man inte har hårdsvetsat in det i bilen, utan det går att uppgradera så kan man ju välja själv vad som är viktigast.

Enkla funktioner eller många knappar.... varför ska man tvinga in alla mäsnniskor i samma fålla.

Bild
Lösningen med Sensus, med en skärm för alla funktioner och ett menyssystem med generella välj- och backaknappar, lämpar sig i alla fall bättre för tillägg av nya funktioner än tidigare lösningar med fler dedikerade knappar och skärmar och lysdioder.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
XC90_Executive skrev:Köper man en ny bil (eller vad som helst egentligen) så vet man att det alltid kommer något nytt och uppdaterat.

Jag vill alltid hålla mig uppdaterad med det senaste! Ny teknik och bilar är bland det bästa som finns enligt mig! :) Jag tillhör den kategorin ovan, som bara måste kryssa för alla rutorna i tillvalslistan. T.ex när man väljer till ett totalt onödigt tillval (som separat låsning av bakdörrarna) för 800kr bara för att få en knapp! :mrgreen:

Man lever bara en gång!
:D
Tack för att du frågar. Ja i stort sätt, nästa vecka är det dags..!

Däremot har "Min bil" blivit sämre. Först hände inget.. sen hoppade den plötsligt fram till " din Volvo testas". Så under flera veckor stod det still mellan 2 och 7. Sen saknas fortfarande info om vald extrautrustning.

Men men jag ska inte klaga det har gått snabbt i alla fall.
Vald extrautrustning fick jag aldrig se heller. Syns inte ännu, fem månader efter leverans, så det lär aldrig hända.

Vissa av processtegen i tillverkningen kommer tätt, andra tar "evigheter".
OK, däremot ser jag fortfarande alla uppgifter på min nuvarande bil inkl. vald extrautrustning etc.

Ja, jag ser nu att det ska finnas en skidlucka i m[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]

Ok, jag har inte luft, etc, bak så inte samm[…]