NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hanss
Magic440 skrev:
hanss skrev:Jo.. var faktiskt riktigt roligt att tanka å se att bilen dragit under 0,5 l/mil... Nu ere bara å hålla tummarna att det håller i sig. Synd bara att man ska vara tvungen att köra 2400mil innan de ser till att fixa ett problem som varit från dag 1... Blir ju några kronor som man brännt helt i onödan bara för att volvo tycker att man ska köra 2000mil först...
Kronorna du bränt extra måste väl ändå väga lätt emot frustrationen du känt antar jag...
Har nog mest varit irriterande ja.. Nu återstår det bara å se om de kan få ordning på resten av bilen :P..
Kul när krångliga problem löser sig, har följt tråden lite. Man har ju själv råkat ut för "mysko" fel så vet hur frustrerande det kan vara.
Användarvisningsbild
av msmmax
hanss skrev:Jo.. var faktiskt riktigt roligt att tanka å se att bilen dragit under 0,5 l/mil... Nu ere bara å hålla tummarna att det håller i sig. Synd bara att man ska vara tvungen att köra 2400mil innan de ser till att fixa ett problem som varit från dag 1... Blir ju några kronor som man brännt helt i onödan bara för att volvo tycker att man ska köra 2000mil först...
Roligt att bilen äntligen drar lite bränsle hoppas det håller i sig. Min V50 D2 drar inte under 0,6 l/mil och spikar ordentligt mellan 2000-3000 varv så jag sa åt min mekaniker att du hade fått bytt EGR-paketet han ville veta om det håller i sig. Isåfall skulle han byta det på min bil för han har provat att resetta inställningarna till motorn flera gånger och då går den bra i en vecka spikningarna är borta ett tag men kommer tillbaka och bilen sätter aldrig några felkoder och programvaran är uppgraderad 2 gånger + att spridarna är bytta
Har oxå problem med att min bil drar över 0,6 på landsvägskörning och då är det lugn körning...lämnade in den på Bilia i Malmö och bad dom göra en adaptivkörning men det enda dom gjorde var att läsa av om det fanns några felkoder som det givetvis inte fanns några :evil:
av hanss
Hmm verkar ju vara oroväckande många som har problem.. Konstigt att Volvo inte rycker upp sig..

Har inte tankat nått mer än så jag vet inte hur det ser ut förbrukningsmässigt mer än från färddatorn som visar 0,45 l/mil. vilket är klart bättre än vad den visat innan (0,58-0,65) på samma körning.. Får se om 40-50 mil vad förbrukningen landat på.. Nu stör jag mig mest på alla knirkande och knakande oljud i kupén samt att knappen till handbromsen gått sönder!?...
av hanss
Min erfarenhet av kundmottagare är att de inte har nån aning alls om vad de pratar om.. Dessutom är de allmän otrevliga och osmarta... Dock bara min personliga uppfattning av de jag haft med å göra.
hanss skrev:Min erfarenhet av kundmottagare är att de inte har nån aning alls om vad de pratar om.. Dessutom är de allmän otrevliga och osmarta... Dock bara min personliga uppfattning av de jag haft med å göra.
Jag kan inte annat än hålla med dig.
Hej igen

Idag var min V50 D2 2012 500mil på mätarn ett riktigt bad ass på väg till jobbet, som jag tidigare skrev så hade jag tidigare en V50 drive som aldrig drog över 0,45 och som lägst 0,39. Men har sedan 2 månader tillbaka min D2.

Samma väg med D2:an som jag varje dag åkte med min drive så får D2:an lätt i sig 0,55-0,6 samt överraskande otrevliga ryckningar vid 80-90 nån gång i veckan. Motor låter ibland som den spikar vi lätt gaspådrag.
Har varit i kontakt med Volvo ett par gånger och har nu fått en tid för översyn, tyvärr hade servicechefen ej hört talas om denna symtomen tidigare. Under en stund idag så filmade jag momentan förbrukning, plan väg i 80km/h på 6ans vxl 0,75. Grymt imponerad, iklass med min förra V70 GLT aut. I dag när jag åkte hem så blev jag tvungen att ta en av våra poolbilar, V50 drive, nollställde förbrukningsmätare så fort den blev varm och la farthållaren på 90, 4,5 mil senare så visade den en förbrukning på 0,39. Hoppas att Volvo nu får ordning på min V50, med utlovad lägre förbrukning än min förra drive.
Användarvisningsbild
av mobe
Var ute och tog en liten test tur idag med min V50 D2 eftersom jag tyckt att min också dragit aningens för mycket. Resultatet blev 0,49l/mil och medelhastigheten var 69km/h med 17" hjul. Ska se om jag kan göra en test till fast försöka ta en väg så medelhastigheten blir runt 90km/h och vad det blir då

vet ej om detta resultat får anses som bra, dåligt eller ett okey med tanke på att medelhastigheten bara var runt 70km/h.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 51

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60