Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Det tycker jag verkligen inte, varför skulle det vara det ?
Personligen anser jag att det är rent vansinne att begränsa miltalet, håller skiten enbart ex 12000 mil eller 2 år det är mera konstigt
Användarvisningsbild
av Ravi
Det beror nog från märke till märke! Jobbar du som mekaniker eller
av Hakan975
Kollar jag in min beställning står det såhär:
"Garantier: Vagnskadegaranti 3år, Nybilsgaranti 2år, 1-7 års Assistans med Volvo Original Service"
Ingen text om antalet mil.

Fråga: Jag antar att allting i beställningen omfattas av nybilsgarantin. (Dvs även alla tillbehör såsom vinterdäck, elektrisk motorvärmare, drag, glasögonhållare 8)
o.dyl) ?
Användarvisningsbild
av Guligan
Slitageskador omfattas inte av garanti, därav är antalet körda mil (normalt sett) inte relevant vid åberopande av garantin.
Användarvisningsbild
av Camel
Cox skrev:Personligen anser jag att det är rent vansinne att begränsa miltalet, håller skiten enbart ex 12000 mil eller 2 år det är mera konstigt
Håller helt med. Frågan är bara varför Volvo (och en del andra) håller fast vid bara två år? Håller inte bilen längre är det något fel. Slitageskador omfattas ju andå inte av garanti så det borde ju inte vara några som helst problem med längre garantitid. Är tron på den egna produkten från tillverkarens sida inte större? En billigare bil som t.ex. Ford Focus omfattas ju av 5 år (det kanske behövs i det fallet? :wink: ).
av Steff 99
Vad jag kan komma ihåg så har Volvo aldrig haft milbegränsning i sin nybilgaranti, utan det är år som gällt.
Det där med milbegränsning och år är väl ofta asiatiska märken som har.
Foringer / Bussinger V90 CC

220' km. 2017. Luft bak og aktive støtdempe[…]

AC problem V70 2016 D3

Jag har ingen möjlighet att kunna läsa a[…]

Har du en bild på dina fälgar?

Däck dimensioner

Du har alltså sänkt den med fjädra[…]