Vojje skrev:Nu verkar det som att det spårar ur fullständigt :( .
Klossar är en sak, men ok från Biltema är att ta det lite för långt.
Jag hoppas att du informerar den eventuella nästa ägaren om att det inte är en äkta Volvo han/hon köper :shock: .
Hör att du är insatt i hur Volvos piratdelar tillverkas. Du verkar även väl insatt i hur ett hydraulsystem fungerar.
Själv har jag packat Volvos orginaldelar i Biltemakartonger. Likaså är jag väl insatt i hydraulsystem och kan bara säga att ett bromssystem är den enklaste varianten du kan hitta. Den viktiga i ett ok är att kolv och hålet håller H7 tolerans. Då det i dag slipas med CNCmaskiner så kan till o med jag hålla nolltolerans på det smäcket med rätt masin i ett garage. Så Volvokvaliten på ok är inte bättre än kvaliten jag hade på oken på mina gamla Sierror. Men som jag sa. Fick på pälsen av orginalfanatikerna.
Ps. Min bil är en S60 T5-01 som gått 19 000mil. Enl Volvo så är värdet på den 17 000kr, Då pratar vi om ihopskruvade Volvodelar som inte ens Volvo anser att det finns Värde i. Så vrf ska jag anse att Volvovärde är nått att ha? O vrf lågga ut tusenlappar på något som är värt 17 000Kr?
Ok, nu vet även jag att bilen är värd mer än vad Volvo vill ge eftersom de inte vill ha in min bil i sin hall.
Saknar min Volvo.