Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Monterade 3" rostfritt med racekat på min V70 T5 -02 och motorlampan började lysa. Den tror väl att jag inte har nån katalysator alls pga fel mottryck eller nåt. Har släckt den en gång men den började lysa direkt efteråt. Finns det nåt sätt att få släckt den? Antar att det kan bli problem med besiktning annars. Vill inte ta ur lampan.
Användarvisningsbild
av _Rick_
Du kan inte montera downpipe + racekat utan att ha en mjukvara som är mappad efter din mod.

Med större downpipe och racecat så flödar det bättre och din motor går snålare. Och lamdasensorerna varnar för detta, därav lamptändningen.

Det är väldigt obra att åka omkring sådär. Om du inte vill bränna en ventil eller kolv.

Vid snål blandning blir det VARMT
av Tjabo_s
Bilen är chippad av autotech. Det var efter samspråk med dom som jag byggde systemet. Men lampan kan dom inte göra mer åt än att släcka för stunden. Deras steg 3 innehåller ju 3" downpipe och racekat. Däremot har dom ju 2.5 efter kat.
Användarvisningsbild
av elmuppo
Tjabo_s skrev:Bilen är chippad av autotech. Det var efter samspråk med dom som jag byggde systemet. Men lampan kan dom inte göra mer åt än att släcka för stunden. Deras steg 3 innehåller ju 3" downpipe och racekat. Däremot har dom ju 2.5 efter kat.
Som rick säger, så måste du mappa om motorn om du har 3" system. Och har autotech sagt åt dig, så får de mappa om den åt dig.

//Branx
Användarvisningsbild
av _Rick_
vad som sitter bakom cat:en är inte lika kritiskt. Det är downpipe/racecat som kräver specifik mjukvara.
Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]