Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bestämde mig för att granska mitt fördelarlock idag, men blir inte klok på årtalsmärkningen på det.
Det kan antingen stå -90 eller -06, och går man efter övriga texten på locket så borde det stå 06.
Dessutom verkar ju -90 lite tidigt, men inte vet jag hur tidigt Volvo beställde sina första lock till 850.
Dock tycker jag att locket ser för jävligt ut inuti för att "bara" har suttit där knappt 5 år.
Nån som har ett lock med årtal som inte kan förväxlas, som kan säga vilket håll texten är på?
Kanske kan tyckas vara irrelevant, men jag har mina skäl till varför jag vill veta åldern..

EDIT: Hittade nu årtalet på rotorn, där står -91, så det talar eventuellt för att locket är från -90 trots allt..

Bild

Bild

Sen är jag lite orolig över spännaren till multiremmen. På tomgång kommer det en del oljud från det
området, och spännaren slår lite fram och tillbaka. Såfort man höjer varvtalet lite balanserar den upp
sig och det låter mindre illa. Är det normalt att den vibrerar på detta sätt på tomgång? Se videon.

Spännare

Syns kanske dåligt, men den fladdrar fram och tillbaka, ljudet jag syftar på är det knäppande ljudet
som hörs ganska dåligt på filmen.
Senast redigerad av 1 morson1, redigerad totalt 0 gånger.
Alfredo skrev:jag skulle satsa på ett nytt lock och rotor, kanske står årtal på kablarn också
Mjo det blev nya grejjor på Volvo, tyvärr har tydligen Nice-Price upphört så billigt var det inte men men..
Årtalet på kablarna är -92, ska byta dom också när kosing finnes.
*pettson* skrev:Var och en gör som man vill. För min del betalar jag 200spänn för lock och rotor.
Biltema då antar jag? Har tyvärr inget Biltema i närheten, och fick lite halvpanik idag när jag såg mitt lock..
Volvobutiken ligger på gångavstånd så det blev som det blev.

Tillbaka till frågeställningarna i tråden...
Du har möjligen ingen kommentar om remspännaren istället? Oroar jag mig i onödan?
tyvärr har tydligen Nice-Price upphört
Tror att Nice price fortfarande finns men bara om du betalar med Volvo-kort.

Mvh GK
gnestakalle skrev:
tyvärr har tydligen Nice-Price upphört
Tror att Nice price fortfarande finns men bara om du betalar med Volvo-kort.

Mvh GK
De i butiken var väldigt tydliga med att det har upphört för någon månad sen.
Ska tydligen ha ersatts med något som heter Volvo Essential, sedan dess ska priserna
i systemet vara nettopriser. Tror inte detta stämmer då jag fick betala de gamla ord.
priserna för locket och rotorn. Skulle i så fall betyda att just dessa delar inte har någon
rabatt längre.
Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]