Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomaas
jag hade detta problem inga felkoder.jag kopplade en voltmeter över bränslepumpen och såg då att spänningen kom och tappades med några sekunders mellanrum.bytte relä fungerade sedan klockrent.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Till att börja med så instämmer jag i kören som vill att du tar ut felkoder.

Sedan finns en sak till som kan ha hänt på de år som bilen stod och det är att bensinpumpen inte är vad den varit. Bensinpumpen är egentligen 2 pumpar i en, den första delen är en impellerpump som matar bränsle till kuggpumpen som ger trycket. Kan vara att impellerdelen gett upp.

Mvh GK
av jhonnykostelnicek
jag lämnade in den på volvo och de bytte relä och kollade upp bilen , då visade den inget mer , fick tillbaks den och den gick felfritt- tills senare samma dag då jag gjorde omkörning och tryckte på den . då började den hacka igen men fungerar om man inte trycker på , kan det vara lamdan eller luftmassemätaren?????
Användarvisningsbild
av taxi
Gå ut till bilen och kolla felkoder. Tyvärr ger nog inte bränslepump felkod, men lmm och lambda gör det.
av jhonnykostelnicek
bilen visar inga felkoder varken nu , innan eller på volvo, - lampan tänds bara när den hackar till , men släcks ju kort därefter , ( när den vill dö tänds nästan alla lampor ) kan det vara relä till "main fuel system"
av jhonnykostelnicek
nu så när min sambo skulle köra en sväng så startade den inte volvo sa att de åtgärdat - reläfel sa de . men när jag tog ut kontakten till luftmassemätaren så startade den utan probleem (med dåligt varvtryck) men den gick iaf . när jag sedan satte in kontakten så dog den , och så testade jag ett tag , nu funkar den med kontakten i men då lyser emissionslampan HELA tiden men den verkar gå , vad tror ni det e för fel - vill gärna ha det bekräftat att det e LMM men e inte helt hundra .......
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Mät upp LMM då så får du se vad du kommer fram till.

Mvh GK
Nästa elbil från Volvo?

Siten verkar kraschat...... Den funkar till o[…]

B4b B4b,A modellen

Silikon fungerar. Kompletterar man packningen m[…]

Urkopplad kabel/rör?

Ser inte ut som bromsrör utan en svart plasts[…]