Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kompe
immon?
Immobilizer.

Vill koppla bort startspärren. Det är den med pinnen. Börjat spöka. Nu har jag hittat info hur. Men hittar inte boxen.
Immobilizern går vad jag vet inte att koppla bort. Byt antennringen, den är ett känt problem.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Immobilizern går vad jag vet inte att koppla bort. Byt antennringen, den är ett känt problem.

Mvh GK
Det går! Jag har schema. bara 4 bygglar.
Användarvisningsbild
av Taxen47
Enligt reservdelskatalogen så skall den sitta på en konsol,som skruvats fast i karossen.Kanske finns den i motorrummet :roll: Enligt det första alternativet ("elektronisk startspärr = separat nyckel monterad)så är det en kabelstam med 5 kontakter i andra änden.
av *pettson*
Det måste vara enormt svårt att peta ut locket där hålet till pinnen finns. Följa den sladden bakåt i systemet. Vips lär man hitta modulen.
*pettson* skrev:Det måste vara enormt svårt att peta ut locket där hålet till pinnen finns. Följa den sladden bakåt i systemet. Vips lär man hitta modulen.
Ja. Enormt! Speciellt när dessa trådar går upp över rattstången! Då skulle jag behöva plocka bort mätartavlan...
av *pettson*
kamilenski skrev:
*pettson* skrev:Det måste vara enormt svårt att peta ut locket där hålet till pinnen finns. Följa den sladden bakåt i systemet. Vips lär man hitta modulen.
Ja. Enormt! Speciellt när dessa trådar går upp över rattstången! Då skulle jag behöva plocka bort mätartavlan...
Även om du nu tror det med tanken på tonen som svaret kom i, så är det inte indraget 14 meter extra tråd i bilen som är till för att förvilla folk runt i bilen i jakt på boxen. Trådarna leder till boxen och ingen annanstans. Går kablarna upp och inte kommer ned igen någonstans där du kan hitta dom, så är det till att ta isär rubbet om du nu ska ha bort boxen. Då blir det till att ta bort ovansidan av instrumentpanelen och ev mätarhuset för att få loss det.
Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]

Den här gången är det faktiskt Vol[…]

Får försöka med någon fuskla[…]

Ett tips för den som är på resande[…]