- mån 21 nov 2011, 17:10
TomasL skrev:men sitter kontaktdonet som man ansluter airbagen i i ratten?
Blir inte själva kontaktdonet kvar om man tar bort ratten om du förstår vad jag menar.
Har för mig att ändringen kom efter -04. Att airbagen från en R -04 passar i din bil som är en 02 råder inget tvivel om men undrar om en airbag ifrån en nyare hade passat.
Om du t.ex även hade tagit airbagen ifrån en -07'a.
En annan lite fråga. Passade rattknapparna ifrån 07's sportratt plug'n'play mot dina kontaktdon i bilen?
Kablarna sitter fast i bilen vill jag minnas och tagit nyare airbag än 04 var inte i mina tankar då det antingen var R eller 03-04 med järnmärket, R dök upp först till kaffepengar så det stämmer nog att cansystemet styr valet lite(som vanligt).
Knapparna från 07 är ej plug´n play, ej ens skalet passade för mig som för en del andra men inget lite färg kan fixa om jag får behov av "aluinlägg" i knapparna innan bilbyte.
Hade jag behållt signalringen (där kontaktarena sitter till knapparna)som medföljde ratten hade kontakterna passat men bilen fått fnatt troligen då kretskortena på rattknapparna jag har skiljer sig markant från dom av modell 07 som medföljde ratten.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..