Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Finns vissa butiker där man känner sig totalblåst som privatkund om man inte får någon rabatt. Färgaffärer, t.ex. Flügger så är det lätt att få rabatt uppemot 25%, då undrar man vilken rabatt som yrkesmålaren får, 60%...!?!?
Användarvisningsbild
av Brainy
Gulligan: Jag brukar köpa tapeter genom en bekant som jobbar som målare. 50-60kr rullen för rullar som annars kostar 160-200kr st. Billigare tapeter får man för en 15-20kr rullen.
Där har du en fingervisning :)
av I.H.P
Fluffen skrev:...Priset är bara en utgångpunkt i förhandligen. :mrgreen:
Vi bor i en speciell del av landet, medan den "snåla" smålänningen funderar noga och sedan frågar:
"Hur möe köstar de?" så frågar vi:
"Kostar de nô, å i så fall, va betalar jag?"
Ett annat frekvent uttryck är "Gratis ä gôtt!"
//Björn
Användarvisningsbild
av Guligan
Brainy skrev: Där har du en fingervisning :)
Kunde just tänka mig det... Det borde etableras en aktör typ som MediaMarkt även i färghandlarbranschen så skulle det snart självsaneras.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det stora problemet är nog byggmaterialsidan i stort för efter vad jag erfarit ligger priserna i Sverige i ohotad topp medan priserna i Holland ligger lägst. Anledningen lär vara att det inte finns fungerande konkurrens på grund av vårt ryckiga byggande i Sverige vilket gör att det är svårt för nya aktörer att etablera sig. Ett långsiktigt planerat byggande som man har i Holland gör att fler kan etablera sig och konkurrensen fungerar.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Brainy
Guligan skrev:
Brainy skrev: Där har du en fingervisning :)
Kunde just tänka mig det... Det borde etableras en aktör typ som MediaMarkt även i färghandlarbranschen så skulle det snart självsaneras.
Rusta... synd att deras tapeter inte är alls lika trevliga bara.
Å andra sidan har väl Bauhaus, K-rauta mfl tapeter? Dom måste väl vara betydligt billigare än priserna jag nämnde från färghandlaren?
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]