Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Chrasher
Har en v70N -03 där ratten börjar flagna. Det börjar med att lädret (eller vad det nu är för material) bubblar sig för att till slut gå sönder mer och mer.

Fler som råkat ut för samma? Något som har något tips rent allmänt?
Senast redigerad av 1 Chrasher, redigerad totalt 0 gånger.
av Hemgårn
färgen vid tummgreppet har liksom bleknad/nötts bort på min V70n -03. Det går ju att leva med men om rattuslingen bubblar sig och ramlar sönder kanske det enda att göra är att dra eltejp runt den. :twisted:
eller köpa ny ratt.
Användarvisningsbild
av Chrasher
Hemgårn skrev:färgen vid tummgreppet har liksom bleknad/nötts bort på min V70n -03. Det går ju att leva med men om rattuslingen bubblar sig och ramlar sönder kanske det enda att göra är att dra eltejp runt den. :twisted:
eller köpa ny ratt.
Mm men jag tycker det är skit att en ratt ska bli sån efter tre år. Känner du till om det finns några garantier?
av Hemgårn
jadu, det verkar som att den inte gillar fuktiga nävar. :-) Eller: Jag vet inget om någon sådan garanti. Fråga volvo.
Användarvisningsbild
av Chrasher
Hemgårn skrev:jadu, det verkar som att den inte gillar fuktiga nävar. :-) Eller: Jag vet inget om någon sådan garanti. Fråga volvo.
Japps ska ta ett snack med volvo om saken. Tänkte bara pejla om fler hade några tidigare erfarenheter.
av Hemgårn
jo, alltid bra att hör sig för!
av Jesper
Har samma problem med en V70N -00 ratten kladdar... Fast "kladdet" börjar ta slut nu. Vägra köpa ny då jag inte tror dem löst problemet! Vi fick en liknande ratt utbytt(garanti/goodwill innan 2 årsdag) på en -99:a och den har också börjat kladda igen!

Mvh
av Hemgårn
En fråga som fast den låter larvig är seriöst menad: Har ni våldsamma svettningar i händerna eller har ni en vana att äta i bilen och därav utsätta ratten för "fara"?

Är det läderrattar eller? Gummiklädda kanske funkar bättre. ;-)
av Jesper
Det är ett "erkänt" fel från Volvo att dem har kassa läderrattar... Dem kanske inte uttrycker sig precis så men det är egentligen vad dem menar när dem kör sina "kampanjer".

I mitt fall så är svaret njaej... Jag varken äter eller handsvettas speciellt mycket. Om inte annat så äter jänkarna rätt mycket i bilen och det är väl Volvos viktigaste marknad.

Mvh
av Hemgårn
Ok. Min ratt i min V70n -03 (Jubileumsmodellen) har inte bubblat men väl har den tappat färgen lite vid tumgreppet. Den har också rullat ca 12000 mil så det borde ju ha påverkat den. Jag undrar om det är läderratt i min bil. ;-) Är det standard eller?

Bilen har obd uttag men med med ett konstigt obd u[…]

Vaccumslangar till 940

Som tidigare svarat så går det utm&aum[…]

Trasig Renault Scenic

Har haft vilopaus några dagar, väntat p[…]

Bygga ”busbil”

Det går väl att plocka ut 300hk+ ur en […]