Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bagheera
Vet att det finns massa trådar tidigare men aldrig sett någon direkt lösning.

Det jag har kunnat läsa mig fram till är att om man byter stereo i bilen till en likadan alltså inte en eftermarknads historia så försvinner belysningen och knappfunktionen i ratten. Det jag har kunnat läsa mig fram till också är också att det behövs "ominstalleras" men hur gör man det? Kan man som privatperson göra det och isåfall någon som kan?

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av Bowen
Bagheera skrev:Vet att det finns massa trådar tidigare men aldrig sett någon direkt lösning.

Det jag har kunnat läsa mig fram till är att om man byter stereo i bilen till en likadan alltså inte en eftermarknads historia så försvinner belysningen och knappfunktionen i ratten. Det jag har kunnat läsa mig fram till också är också att det behövs "ominstalleras" men hur gör man det? Kan man som privatperson göra det och isåfall någon som kan?

Tacksam för svar!
Borde man inte kunna uppdatera mjukvaran typ hos en volvoverkstad kanske?
Användarvisningsbild
av Ravi
Jag tror du kan byta ut den mot en annan original och det lär nog funka med ratt fjärr! Men inte om du bytat mot någon
Annan då funkar det inte

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]