Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Suomela skrev:
roadside skrev:Jag tycker det är konstigt att det inte finns mer möjlighet att påverka olika funktioner i dagens bilar, jag menar datorn sitter ju där i bilen det är ju bara att lägga in i menyer. Stör mig i min bil på att stolsvärmen inte "nollas" varje gång man tar ur nyckeln.
Att den nollas, kan du ju ställa in i menyn? Iaf kan jag det på min My11..
Oki då har dom tänkt till på VP. Jag har en -09, finns inte i min meny dock.
Det går inte längre. Läste om det när jag torrsimmade bruksanvisningen, innan det fanns någon till 2012 att ladda ner, men i min XC70 2012, med Sensus, där är det som på den gamla goda tiden, att om stolvärmebrytaren stod tillslagen när du lämnade bilen är den fortfarande lika tillslagen när du kommer tillbaka. På den tiden var det ju en mekanisk knapp.

Detta gäller dock inte i baksätet. Det finns ingen timer, som det gjorde i min 850, men värmen bak stängs av när man stannar motorn och kommer inte på av sig själv igen.
Belysning (diskret) av mittkonsollen fanns i min 528-97. Snyggt och diskret.
Belysning i dörrsidorna kostar 8000 extra till en ny A6 men var std på Mondeo-94.
Lampor på golvet hade en raggare från Småland i sin bil - träffade en sån i Göteborgs skärgård en gång.
Kanske dags att byta till en MY12.
PH

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]