Okaj, idag rem jag isär eländet. Det gick väl rätt okaj tyckte jag dock återstår några problem...
1. Gjorde vänster sida av bara farten, sedan när jag tagit bort damasken och knuten på höger sida så upptäckte jag att där var en stilig midja på axeln som den lilla klämman skulle ligga i. Kikade som hastigast på vänster sida igen och mycket riktigt ligger den INTE i någon midja där inte.
Frågan är om vänster driva-axel har en midja liksom den på höger sida???
1.5 Om även vänster driv-axel har en midja så innebär det att den lilla CV-klämman måste bort igen. :-(O) Var kan man köpa lösa sådana? Jag trädde denna på axeln, men går det att montera CV-klämman utan att plocka bort axeln igen? Dvs är dem öppningsbara???
2. Det rann ut en del växellådsolja trots jag hade bilen så plant som möjligt. Skitsvårt att uppskatta hur mycket som försvann, men kanske 0,7-1dl totalt (höger och vänster sida). Hur kritiskt är detta. Är inte sugen på att ligga i garaget och byta växellådsolja utan vill helst köra i vinter och byta oljan till våren när jag kommer åt smörjbrygga.
Hur stora marginaler är det på volymen till växellådan? Är det väldigt kritiskt att omgående fylla på, eller tror ni man kan köra ett tag? Har manuell låda.
3. När jag skulle återmontera bärarmen så slog det mig att fjädern är fullt utfjädrad. Det betyder att drar jag åt bärarmen med fjädern fullt utfjädrad så blir det en felaktid förspänning i bussningarna. Måste jag ta en domkraft och trycka ihop fjädern (sätta den under spindelleden) innan jag drar åt bultarna???
Tacksam för snabba svar...

-)
//KaliZ