Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jhonnykostelnicek
hej tänkte höra med er ...

jag har en 850 glt -92 15000 20ventil mil stått i 2 år , körde den och den började hacka , senare stannade den och emissionlampa lyste , jag fick start på den efter några timmar och bytte sedan tännstift, rotot , förd.lock, och den gick jättebra i ca 15 mil men sen började den hacka igen och det verkar som att onm jag lägger den i friläga så vaknar den till annars dör den . men idag testade jag på tomgång att varva ca 5500-6000 varv och den dog och var återigen svårstartad, men tryck finns på bbensinen fram till motorn, e det ngn somkan hjälpa mej
Användarvisningsbild
av taxi
Kolla felkoder, står högst upp i denna forumsdel hur du gör. Är lampan tänd så finns det kod, minst en i alla fall. Posta gärna koden här sen, den kan behöva tolkning!
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Föreslår att du slangar ur den gamla bensinen samt byter bränslefilter.

Mvh GK
av jhonnykostelnicek
jag varvade den och den dog , då gav den inga felkoder . bensinen som var i var på reservtanken ,och jag har ju kört bilen i tre veckor och har ju fyllt på med ny bensin . Men det var ju tryck framme i motorn kan filtret ändå vara täppt???
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det jag menar och talar om är skit i bensinen som kan sätta igen spridarna. Du har en bil som stått i 2 år så en bra ide kan vara att byta bränslefilter. Kanske bra om du kollar spridarna också så att dom inte är igensatta.

Mvh GK
Nästa elbil från Volvo?

Jag är inte helt såld på raml&oum[…]

Silikon fungerar. Kompletterar man packningen m[…]

Urkopplad kabel/rör?

Ser inte ut som bromsrör utan en svart plasts[…]