NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NickeB
Har funderat omkring urkopplingsknappen för DSTC (stabiliseringssystemet) på min V50 T5 AWD -05.
Enligt vad jag har förstått så går systemet delvis att koppla ur, men inte helt.
Någon som vet vad knappen egentligen gör, alltså skillnaden i praktiken med knappen i ON- respektive OFF-läge?
Användarvisningsbild
av Loner
Enkelt sagt så tillåter en "urkopplad" DSTC att du kan sladdar en del, men börjar du sladda för mycket griper systemet upp och rättar upp det hela.
av s6025t
den ända skilnaden är att antispinnfunktionen är urkopplad i off-läge är ju kul om du vill bränna däck. du kan aldrig köra utan antisladd.är endast R modellerna som man kan koppla ur allt.
av EPA
En mindre rolig grej att det inte går att koppla bort helt.
På min v50 t5 finns inte enns knappen utan man måste gå in via färdatorn och ändra.
Är just
av Frigge
EPA skrev:En mindre rolig grej att det inte går att koppla bort helt.
På min v50 t5 finns inte enns knappen utan man måste gå in via färdatorn och ändra.
Är just
Din har PRECIS samma funktion som tidigare 40/50 bilar bara att du stänger av din via knappen på blinkersen istället.

/Fredrik
av EPA
Ja men jag säger ju bara att det är extra drygt på 07:an att måsta flippa i färdatorn.Att det sedan är PRECIS samma funktion sa jag inget om.
Användarvisningsbild
av NickeB
>>>>>>>>>>>>>
Senast redigerad av 1 NickeB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
EPA skrev:Ja men jag säger ju bara att det är extra drygt på 07:an att måsta flippa i färdatorn.Att det sedan är PRECIS samma funktion sa jag inget om.
ja vist är det jobbigt att bahöva vrida o trycka, specielt när man säkert stängar av den minst 4 gångar på en 10 års period...
av EPA
Du kanske gör det 4 ggr om året.
Men nu ska vi inte tjafsa om det.
Restaurering av ratt

Köpte den med 9000 mil på mätare[…]

Det var Bilbolaget som sa att man måste kopp[…]

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade […]