Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ulf_gbg
andeer skrev:
ulf_gbg skrev:
Tobbev skrev: För mig funkar det inte med låttitlar i Spotify, bara via iPod-funktionen (dvs låtar fysiskt lagrade i mobilen)
Spotify på iPhone stödjer inte BT-profilen AVRCP 1.3 ännu, vilken är nödvändig för att skicka över metadata (låttitel, album, artist etc.) till bilen.

Iom dagens uppdatering av Spotify-appen så får man nu upp låttitel och artist när man streamar via bluetooth. :)
Yes, jag noterade också detta imorse. Det var verkligen på tiden! Ser betydligt trevligare ut på displayen nu än tidagaren då det bara stod "Spår"! :)
av Volvokombis
Jag får också in Spotifys låttitlar nu (jippi), till priset av att BT streamning mellan iPhone och bilen fungerar så dåligt och hackar så mycket att det inte går att lyssna på musiken alls. Då kopplar jag in IPOD/dockningsenheten och spelar nedladdad musik. Det fungerar bra i 25 sekunder, sen växlar den över från dockningsenhet till BT :) som enligt tidigare inte funkar...Någon som har en lösning?
av V70F
Spela via USB utan avbrott
- Se till att ha mer än en telefon tillagd och parad med bilen(den andra telefonen behöver inte finnas i bilen, bara varit parad en gång)
- Stoppa i sladd, gå till radio, växla till Media BT läget, välj BT meny, välj byt enhet, där välj den telefon som inte är kopplad via sladd
- växla tillbaka till ipod läget och spela via sladd utan avbrott!!!
av Volvokombis
OK tack! Detta kan man ju testa som en kortsiktig lösning. Men menar du att du nöjer dig med det? Vad ska man göra långsiktigt? GÅ tillbaks till IOS 4 eller kommer Apple eller Volvo går något?

Får skriva ut din "manual":)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
XC90_Executive skrev:Dubbelklicka på hemknappen när telefonen är dockad och den har tystnat efter 20 sek. Multitaskdelen dyker upp, dra fingret till höger två gånger, klicka på knappen till höger om volymstapeln och välj dock.
Går bra att välja det direkt också...
av V70F
@ Volvokombis, nej självklart inte men jag tror att jag kan leva med detta tills det kommer en lösning från Apple eller Volvo.

@XC90_Executive, hjälper detta, min kopplar tillbaka igen till BT eter någon minut, med den lösning jag beskrev så spelar den via kabel tills jag startar om bilen och då får jag göra om proceduren.
av jejje
V70F skrev:Spela via USB utan avbrott
- Se till att ha mer än en telefon tillagd och parad med bilen(den andra telefonen behöver inte finnas i bilen, bara varit parad en gång)
- Stoppa i sladd, gå till radio, växla till Media BT läget, välj BT meny, välj byt enhet, där välj den telefon som inte är kopplad via sladd
- växla tillbaka till ipod läget och spela via sladd utan avbrott!!!
går det att ha en telefon "parkopplad" till BT-Audio.. och en annan till handsfree telefon funktionen? funkar det att ringa fortfarande med den "första" telefonen?

för om inte så fallar hela denna iden för mig iaf. vill ju kunna spela musik via ipod-usb-dockan men samtidigt kunna ringa via BT-handsfreen i bilen.

ska testa detta så fort jag får tillgång till en till telefon.
av mojja
iPod i usb Stickan och iphone kopplat till bt så funkar det rolex. Har aldrig krånglat en endaste gång för mig.
av V70F
@ Jejje, jo det går att ringa, inga problem.
Jag upptäckte däremot att man måste vara ganska snabb när man gör sista steget i operationen
"- växla tillbaka SNABBT till ipod läget genom flera tryck på Media knappen"
annars fattar tydligen bilen att den andra telefonen inte finns i bilen och kopplar BT audio tillbaka till din telefon.
av Volvokombis
I min V60 stretched limo with a slight BT handicap MY 2011så växlar den över gladeligen och med skrämmande precision från DOCK till BT, vilka knappar som än är intryckta på bilens skärm eller iphonen. Och BT funkar inte alls - stream hackar. Telefonfunktionen med BT funkar......än så länge.Det roligaste är att Spotifys låttitlar syns på bilens skärm och med låttiteln framför ögonen så kan man nynna fram musiken..

Ska ladda ner musik på USB stick och köra det endast och invänta ett imponerande och glädjande besked från Volvo att de byter in min bil till en MY 2012 med samma spec. För så nöjd är jag nu med bilen. Kanske enklare för dem att fixa problemet :roll:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kort […]