Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nilaya
Idag har jag köpt ny olja å oljefilter. Ska byta detta i helgen.

Blir även lite mer som skall fixas till samtidigt. Nya vakumslangar osv. En snabb fråga. Kan man köra med både original dump + en öppen? Lr måste jag köpa dumplock?
Användarvisningsbild
av Nilaya
Nightmare89 skrev:Det e väl dumplock som gäller? det e det på S40 alléfall :wink:

He eh kan tänka mig hur sjukt din bil kommer vråla när den går igång helt :twisted:
Ja man kan ju hoppas! Kommer bli en väldigt intressant helg helt klart. :-) ska rycka med mig polarns systemkamera med så kan ja ta lite kort på bilen.

Skitkul att folk kommenterar. Blir mer å mer taggad.

Tack alla
Användarvisningsbild
av Nilaya
Nu har jag varit på Bilia och köpt nya clips och tätningar till oljekylet. Så ikväll blir det nog en ordentlig uppstart. Men fysatan va dyrt det var. Hela 75kr st för clipsen och 35kr för en o-ring!
Användarvisningsbild
av Tofulus
Hoppas skruvandet går bra och bilen börjar få lite kilometrar så småningom!
Angående Bilia/Volvo, även om man är förberedd på de värsta priserna, lyckas de alltid chocka en :roll:
Användarvisningsbild
av Nilaya
Nu starta jag bilen igen. Inga missöden alls. Nu återstår bara att fixa lite slangklämmor å en vattenslang. Vråla till gött med raka rör. :-)
Användarvisningsbild
av päpplet
Härligt, alltid samma fina känsla första gången man får vrida runt nyckeln och bilen startar. Mycket kvar innan den är "färdig" eller?
Användarvisningsbild
av Nilaya
päpplet skrev:Härligt, alltid samma fina känsla första gången man får vrida runt nyckeln och bilen startar. Mycket kvar innan den är "färdig" eller?
Hamen, riktigt skönt faktiskt. Ja det är endel kvar. Vet inte riktigt hur jag skall göra med bromsar osv. Sitter med 302mm skivor och ok, men saknar okbyglar. Eller så köper jag vanliga Turbo skivor 280mm, så slipper ja leta efter byglarna. Får se lite hur jag gör. Sen är det endel med framvagnen kvar. Ska ta med lite saker till jobbet och blästra i veckan tänkte ja
Användarvisningsbild
av Nilaya
Nu börjar det bli dags att bygga avgas osv. Men eftersom jag inte har något avgassystem att gå efter, så vore det bra om någon visste vad för lösdelar man skall inköpa.

Jag har original Downpipe och kat. Så efter kat vore fint om någon kunde berätta lr visa bild på hur det ser ut. Gärna med 1 dämpare bara. 2½-3"
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Hoppas att det inte blev allt för dyrt f&oum[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]