Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare!
Har letat en del efter felkodsläsare eller diagnosinstrument som klarar av att läsa och radera SRS koder.
Tänkte jag skulle haft mig en egen så jag slipper åka till verkstad varje gång man behöver läsa av och radera.
Skruvar en del med bilen så ibland missar man ju något och då kan det ju dyka upp lite små otrevliga koder.
Undrar om någon kan hjälpa mig att rekomendera någon/några? Vart kan man köpa den/dom?

Mvh Svennev70
Min Vida/Dice klarar 00 och framåt. Tror att det är så att den klarar ifrån P2 plattan och framåt. Jag har i alla fall provat på en -01a och det var inga problem.
Självklart kan man släck och läsa av SRS felkoder. Du kan göra nästan allt som volvo kan göra förutom att ladda mjukvaror. Det går inte heller att koppla upp sig emot interfacet med bluetooth, det är USB kabel som gäller. Jag tycker detta är guld värt om man grejar lite själv. Det är inte heller speciellt dyrt.
Okej låter ju kanon detta... Vart fick du tag på den?
Har hittat massa sidor som man kan beställa på å så.. Det är väll kopior antar jag och det är väll det du har med antar jag..?
Man får tydligen enheten, kablarna och någon bränd skiva med vida programmet på.
Fick du det också när du beställde din?
Jag köpte min irån en sajt som heter aliexpress.
Ja det är kopia men den fungerar kanon.
Fick enheten, kablarna och Vida 2011A.
Själva Vida programmet fick jag inte fart på men jag hade Vida 2010D sedan innan så det gjorde ingenting.
Sedan är 2011A väldigt buggig också. Det är den första versionen med utalat stöd för Win7 så do gjorde det endå mindre.
Kolla denna tråd så disskuteras det Kina DICE:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... hilit=dice

Tack Erik, ska klura lite mer på det hä[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]