Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

oldtimersmc skrev:Mätte de slingorna eller står de bara och gissar utifrån en kod? Tycker att det låter som klassisk jävla "nu byter vi lite grejer så får vi se" Vilken kod var det som påstod att "slingorna" pluralis skulle vara kassa på BÅDA sidorna.
Fan lite mer kan man begära av en märkesverkstad.
Byta ut det skall de göra om det har konstaterats att det är avbrott på en slinga allt annat är bondfångeri!
Dagens volvoverkstad i ett nötskal. Tråkigt men sant. Rätt mek=rätt åtgärd! Har provat mig fram till en bra mek och detta med åtgärd enbart utifrån felkoder är ren lathet många gånger. Bilmekarna kan lära av något som läkarna (förhoppningsvis) gör: konstatera orsak till symptom innan behandling!
Ja min mening var inte att dra alla över en kam men man måste med kraft markera mot det altmer utbredda bondfångeriet som uppträder i branchen, den har redan dåligt rykte och behöver inte sådana här additiv.
Vägra betala då de byter ut hela grejer!
oldtimersmc skrev:Mätte de slingorna eller står de bara och gissar utifrån en kod? Tycker att det låter som klassisk jävla "nu byter vi lite grejer så får vi se" Vilken kod var det som påstod att "slingorna" pluralis skulle vara kassa på BÅDA sidorna.
Fan lite mer kan man begära av en märkesverkstad.
Byta ut det skall de göra om det har konstaterats att det är avbrott på en slinga allt annat är bondfångeri!
Han felsökte och fick upp det i datorn, ingen mätning av slingorna. De trodde att felet med nycklarna kunde bero på det med att det är brott i bakrutan. Det kan säkert vara det som är felet men jag vill inte bli "lurad" på något.
oldtimersmc skrev:Ja min mening var inte att dra alla över en kam men man måste med kraft markera mot det altmer utbredda bondfångeriet som uppträder i branchen, den har redan dåligt rykte och behöver inte sådana här additiv.
Vägra betala då de byter ut hela grejer!
Förstår vad du menar, jag vill bara inte byta något i onödan. Känns som mycket felsökningar bara sker via dator, det är att bra hjälpmedel men man måste ju även konstatera felet genom manuella mätningar/kontroller.

Tack Erik, ska klura lite mer på det hä[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]