Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bowen
Ok, gött, tack för svaret.
Jag menade om man bara kunde spela via ipodspelaren typ, och inte nån extern app.

Jag beställde en USA spec, får hoppas det blir bra!
av Tartryffel
Bowen skrev:Ok, gött, tack för svaret.
Jag menade om man bara kunde spela via ipodspelaren typ, och inte nån extern app.

Jag beställde en USA spec, får hoppas det blir bra!
Det kan du inte. Ska du spela Spotify så kan du definitivt inte styra med rattkontrollerna. Vet inte ens om du kan få det att funka, adaptern emulerar ju som cd-växlare fast skivorna är ipodens spellistor. Vet inte hur Spotify ska fås att spela då.
Jag tror det är aux som gäller där.
av kamilenski
Ni köper konstiga grejor. Själv har jag en mobil Android som spelar upp allt. Kopplas till radions aux.
Spellistor har jag i mobilen. Enkelt. Dessutom om det ringer, hörs det i radion. Perfekt att snacka sen via radions högtalare!
Användarvisningsbild
av Bowen
kamilenski skrev:Ni köper konstiga grejor. Själv har jag en mobil Android som spelar upp allt. Kopplas till radions aux.
Spellistor har jag i mobilen. Enkelt. Dessutom om det ringer, hörs det i radion. Perfekt att snacka sen via radions högtalare!
Det finns ju ingen AUX-ingång.. Annars hade ju inte vart några problem :)
Användarvisningsbild
av Bowen
Förövrigt kontaktade jag säljaren i USA, han bad om ursäkt och skulle ta bort plug n´play no splicing-uttalandet.
HAn hade aldrig fått fråga på detta och verkade inte ha koll på att det var formulerat så.

Jaja, jag får väl koppla lite...
av Volvolife
Bowen skrev:Det står ju plug n´play och no wire splicing.
Endå verkar det som man får göra detta enligt beskrivingen någon lagt upp här:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=4619
Någon som vet hur det ligger till? Måste man verkligen klippa kablar och löda osv?

"Volvo iPod Package Features
"Plug-n-Play install (no wire splicing)"
Sån har jag liggande fast ett annat märke. När jag satte in den i bilen så tog jag strömmen och jorden från stereons kontaktstycke.
Funkar kanon, Men plockade ut den för att jag bytte stereo bilen.
av kamilenski
Visst finns den. Men i DIN kontakten. Lite kabel, 2 kontakter och löda. För 50 spänn och 1 timmas jobb får man AUX till utsidan.
Användarvisningsbild
av Bowen
Volvolife skrev:
Bowen skrev:Det står ju plug n´play och no wire splicing.
Endå verkar det som man får göra detta enligt beskrivingen någon lagt upp här:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=4619
Någon som vet hur det ligger till? Måste man verkligen klippa kablar och löda osv?

"Volvo iPod Package Features
"Plug-n-Play install (no wire splicing)"
Sån har jag liggande fast ett annat märke. När jag satte in den i bilen så tog jag strömmen och jorden från stereons kontaktstycke.
Funkar kanon, Men plockade ut den för att jag bytte stereo bilen.
Hur menar du med kontaktstycke?
Sen stod det i beskrivingen "konstantström" på plus, är det verkligen bra?

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]