- ons 16 nov 2011, 13:12
Som lilleman säger så är det mot dessa som fjädern "vilar" emot i överkant. Det är det övre fjädersätet.
Dom skulle kunna ge de ljuden som du beskriver. Dom är gjorda i metall som det sedan ligger gummi över.
Med tiden kan gummit spricka och då rostar dom inuti. Då kan det bli oljud.
Dom gånger jag har bytt fjäderben fram på mina bilar så har jag alltid bytt dessa samtidigt samt fjäderbenslagringen för det är en lite kostnad extra när man endå river ner.
Nr 7 på denna bild.
LOTEZ skrev:Va tror ni om dessa? http://www.skruvat.se/Fjaderbussning-P12164.aspxJo dessa sitter original. Men hur har du kunnat byta fjädrarna och missat att se dessa?
Sitter det såna orginal på bilen? Vart ska dessa sitta, alltså i vilken ordning? Någson som har sprängskiss?
Som lilleman säger så är det mot dessa som fjädern "vilar" emot i överkant. Det är det övre fjädersätet.
Dom skulle kunna ge de ljuden som du beskriver. Dom är gjorda i metall som det sedan ligger gummi över.
Med tiden kan gummit spricka och då rostar dom inuti. Då kan det bli oljud.
Dom gånger jag har bytt fjäderben fram på mina bilar så har jag alltid bytt dessa samtidigt samt fjäderbenslagringen för det är en lite kostnad extra när man endå river ner.
Nr 7 på denna bild.

- By Tub72