Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad ska man säga? Av fyra nya Seagate 1Tb HDD har nu två gått sönder! :evil:
Som tur är har RAID hitills räddat mig från dataförlust. :D
Men pga de havererade diskarna har jag bara en disk kvar nu i ena NAS:en så nu balanserar man på slak lina. :(
Frågan är vilka diskar man ska satsa på nu? Tror det är 2 Tb som gäller men vilken tillverkare ska man välja? :-)-)
Priserna på hårddiskar har gått upp markant sedan i somras (troligen pga översvämningarna i Thailand), typiskt att man ska behöva köpa diskar just nu. :(

Seagate blir det aldrig mer igen. :-(O)
*pettson* skrev:Nu vet jag inte hur gamla diskarna är men. Det finns 3års garanti på dom. /.../
De är bara 3 månader gamla. Jag ska reklamera dem, men det är tveksamt om jag kommer använda Seagate igen.
Brainy skrev:/.../någon hade beställt externa hårddiskar utan att prata med mig. Gissa vilket märke :roll:
Lycka till. :wink:
Brainy skrev:Kom lite kontorsmaterial till jobbet idag, någon hade beställt externa hårddiskar utan att prata med mig. Gissa vilket märke :roll:

Det kommer inget viktigt som jag ansvarar över på de diskarna iaf!
Man bör nog inte lägga viktig data på en extern disk över huvud taget. Inte utan backup i alla fall.
Jag har köpt western digital i flera år nu och dom verkar göra jobbet bra. Tysta, svala och strömsnåla är dom också.

Nej det ska vara som min gamla 286a som vilar under sängen där den kolossala hårddisken på 31mb tar en halvminut på sig att varva ner efter att man stängt av datorn :lol:
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]