Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kofoten
Hej

Har en S60 D5 -05, Nu är det så att jag får ont i ryggen av att sitta i förarstolen.
Kan man ju fråga sig varför jag köpte bilen men märkte inte av det då.

Har halvskinn, frågan är om helskinn har en annan utformning av själva stolen ?
Har R modellerna andra stolar?

Vilka andra stolar passar i S60? V70 å S80 till exempel?

Nån som har stolar liggandes?
av volvofantast
finns det inte något som heter sportstolar på volvos bilar,de kanske passar dig bättre,bästa är väl att åka till någon volvfirma och testa om något annat sätte passar dig bättre
av Provocative
Oavsett material så är stolarna lika. Visst kan Rstolar kanske vara anorlunda. Men innan du rusar iväg så undrar jag om du verkligen har tagit reda på om det är stolarna. Min rygg är slut och det är enbart i bilstolen som min rygg mår bra. Är det nu stolen så är det bättre att köpa en specialstol.
av kofoten
För min del är det (än så länge) bara i just Volvo stolen som det känns som det gör. Har provat de flesta lägen som elstolen kan justeras i.
Ibland överväger man att sälja bilen enbart pga detta...
Användarvisningsbild
av hollan
kofoten skrev:Passar V70 stolar runt samma årsmodell?
exakt samma stolar i v70

finns standard och sport stolar jag hade en s60r innan och dom är mer skålade än sportstolarna
av svensson600
Har en S60 -04 med helskinn. Stolarna ärrätt bra men placeringen av dem med korta ben och jattelånga armar blir lite tröttande. Det borde vara lite längre ben och kortare armar. Min Citroen bx gt -86 hade perfekta stolar och en långslagig jätteskön gasfjädring. Min nästa steg blev en Citroen Xantia och den var väldigt obekväm. Man kunde bara sitta en halvtimme i stolen så fick man ont överallt. De var nämligen ergonomiskt byggda dvs totalt hopplösa att sitta i.
av kofoten
Okej, så då är det sportstolar jag har.
För tyckte dom hade samma utseende som ett par "sportstolar"
får leta reda på en sån med "komfortläder" då
Tack för tippsen!

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]