Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jesperk
Jag har lagt in egna POIs i RTI:n.
Det funkade bra, de egna ikonerna dyker upp på skärmen.
Men jag kan inte få bort ljudet. Det är väl bra när det låter vid kamerorna men när det plingar vid varje McDonald's, Shell, OkQ8, Statoil och Systembolag så blir det lite jobbigt...
Någon som lyckats få bort ljudet på egna intressepunkter?
Jag har version 997.
Jesper
Användarvisningsbild
av apersson850
Nu har jag inte ränt ut i bilen och tittat, men det finns i alla fall en inställning för det här. Något om ifall den ska spela ett larm eller ej. Men jag har inte provat om det fungerar.
Kolla under Redigera MyPOI, eller vad det nu heter. Hittar du inte funktionen kan jag gå ut och kolla - det ska finnas nåt sånt. Om det nu har avsedd verkan, alltså.
av jesperk
Tack, jag har hittat det under Redigera MyPois. Men det fäster inte när jag trycker Ok.
Användarvisningsbild
av apersson850
Lim?

Nä, skojar bara. Jag går ut och kollar. Jag har inte samma programvaruversion som du har.

OK, du menar säkert när man redigerar MyPOI så kan man välja fyra olika ljud, eller inget, fast det fungerar inte. Vad man än väljer blir det ljud 1. Så är det på min också.

Under Navigation/Inställningar/Vägledningsalternativ finns det en inställning som heter MyPOI upplysning. Den ska upplysa om när man kommer till en MyPOI. Den kan jag i alla fall klicka av, men om det får ljudet att försvinna vet jag inte. Jag har bara kameror inlagda, och den närmsta är för långt bort för att åka och kolla. Just nu är det för sent på dagen för att tillverka en ny fil med punkter och ut och testa i närheten.
av jesperk
apersson850 skrev:Kör hit då, så kan vi gå här som nördar och jämföra D5 med T6! :o
Hehe, det vill du nog inte... :wink:

Tack för hjälpen, ska testa RTI:n ikväll.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jo, det har jag inget emot. Jag velade mellan T6 och diesel när jag skulle beställa.

Hör av dig om hur det gick med POI-ljudet.
av jesperk
Jodå, Poi-ljuden tystnade.
Bra tips!
Däremot så verkar det som om bara poisen från den första filen jag lade in igår syns. Lade flera filer idag men de verkar inte synas. Ska köra lite längre imorgon och kolla.
Någon som lyckats få ikoner från flera filer att synas?
Användarvisningsbild
av apersson850
Med min mjukvaruversion 993 går det inte alls att få in någon medskickad ikon, trots att det skulle gå. Man är tvungen att använda någon av de inbyggda ikonerna. Gör man det kan man i alla fall få med mer än en fil. Någon annan här, som också hade 997, skrev att han inte kunde se de olika ikonerna, för olika filer, mer än som svarta rutor, men valde han en så visades den ikon rutan faktiskt representerade på kartbilden sen. Så har man mer än en ikon får man gissa vilken som är vilken.
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]