Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xoxo
Psyko skrev:
Volvokombis skrev:Haha! Jobbar du på Volvo eller? Tror du jag köper en bil för att sitta och snacka med ett företag som Volvo enligt sin egen marknadsföring säger att har ett samarbete med? De får de fixa själva.

Så här funkar det snarare i världen av bilar med hög märkeslojalitet....Jag reklamerar til Volvo. Volvo vänder sig till Apple och säger att de har 2800(?) felanmälningar och ev tar Apple och löser det med Volvo. Volvo presenterar en lösning till sin kund. Skynda skynda.
Så Volvo ska anpassa sig efter Apple som misslyckats med sin uppgradering ?
Telefonen fungerade väl bra INNAN uppdateringen.........

Så här är det ju att äga en Apple,Apple är ju knappast kända för att
få saker att fungera med andra enheter än sina egna.
iPhonen fungerar, ta musiken till Volvo fungerar inte.
Jmf antal sålda iPhone med antalet Volvo, vem ska anpassa sig till vem?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Apple kan inte anpassa sig till alla olika tillverkare av tillbehör. Dom som utvecklar appar och tillverkar tillbehören får anpassa sig efter Apple.

Jag har t.ex kört iOS5 Beta 1, 2, 3, 4, 5 osv i flera månader innan den skarpa versionen släpptes till allmänheten.....
av xoxo
MaxPower skrev:Jag har hittat en lösning som fungerar OK, om än inte perfekt.

Installerat programmet A2DPblocker från Appstore, kostar 22kr och löser problemet. Har haft några återfall men det verkar bero på att programmet måste vara igång och inte bara ligga "minimerat".
den här fungerar !
Glöm inte att starta om fånen efter att ha instalerat !!
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Ny uppdatering till IOS 5 idag.
Någon som testat om det ger någon skillnad?
av xoxo
Mattias_F skrev:Ny uppdatering till IOS 5 idag.
Någon som testat om det ger någon skillnad?
Nja det är inte dagens och den funkar inte. MUSIK O kabelanslutning funkar inte.
Nu volvo, seså ;)
Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Tobbev skrev:
pappapuff skrev:Får ni låttitel med iOS 5 och Spotify eller är det bara med iPod-appen som det ska funka? Det funkar nämligen inte för mig.
För mig funkar det inte med låttitlar i Spotify, bara via iPod-funktionen (dvs låtar fysiskt lagrade i mobilen)
Spotify på iPhone stödjer inte BT-profilen AVRCP 1.3 ännu, vilken är nödvändig för att skicka över metadata (låttitel, album, artist etc.) till bilen.
av Volvokombis
Att Spotifys låttitlar syns på skärmen är inget som utlovats av Volvo (endast IPOD låttitlar syns). Vore dock kul om det gick i framtiden.

Problemen/Feln i denna tråd är två och kopplade till IOS5:
1.Att om du svarar i telefon och lyssnar på Spotify som tonas ner är som det funkat i IOS4. Problemet är att med IOS5 så tonas Spotify ner men IPOD musik går igång UNDER samtalet.
2. Efter 20s-5min så kopplas källan över från Dockningsenhet till MY CAR på iPhonen. Det gör att musiken tystnar.
av andeer
ulf_gbg skrev:
Tobbev skrev:
pappapuff skrev:Får ni låttitel med iOS 5 och Spotify eller är det bara med iPod-appen som det ska funka? Det funkar nämligen inte för mig.
För mig funkar det inte med låttitlar i Spotify, bara via iPod-funktionen (dvs låtar fysiskt lagrade i mobilen)
Spotify på iPhone stödjer inte BT-profilen AVRCP 1.3 ännu, vilken är nödvändig för att skicka över metadata (låttitel, album, artist etc.) till bilen.

Iom dagens uppdatering av Spotify-appen så får man nu upp låttitel och artist när man streamar via bluetooth. :)
av Tobbev
Funderade på att gå ut och testa om det funkade när jag hade uppdaterat, men orkade inte. Tack för att du var snabb med att testa :)

/Tobbe
av V70F
Hej

Hittade en workaround på någon supportsida för att kunna spela via kabel:
- Se till att ha mer än en telefon tillagd och parad med bilen(den andra telefonen behöver inte finnas i bilen, bara varit parad en gång)
- Stoppa i sladd, gå till radio, växla till Media BT läget, välj BT meny, välj byt enhet, där välj den telefon som inte är kopplad via sladd
- växla tillbaka till ipod läget och spela via sladd utan avbrott!!!

Funkar kanon men tyvärr måste du göra om detta varje gång men du får i alla fall njuta av bättre ljud via kabel. :-)-)

//Henrik
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Byt bränsletrycksensorn

Har också Broditfäste med aktiv Brodith[…]

På en MY 13 så sitter väl backupb[…]

Om någon av avluftningsslangarna läcker[…]