Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Såg en bil på Ivars Bil i Hoting i lördags... Igår, söndag, åkte jag och hämtade den för provkörning... Idag måndag har jag skakat hand med säljaren...

Det blev en Volvo 960 -96 med B6304 (tror jag den heter). Det är alltså 3 liters raka sexan och automat.

Är väl inget märkvärdigt egentligen med en sån. Men just denna är det lite roligt med, för det är Svenska Regeringskansliet som ägt den tidigare. :D
Så det har åkt lite högdjur i den under åren. :D
I skrivande stund har den rullat 21300 mil.

Klassiska strålkastarna i kofångaren bak sitter där, tänds både manuellt och när man lägger i backen. :D Så det lär dröja ett tag innan folket här på orten vågar köra om mig nu (dom som vet vad dessa lampor innebär alltså).

Bilfirman ska bara gå igenom den lite, fixa lite service, lägga på nya vinterdäck på fälgarna, sen får jag hämta den. Så jag räknar med att ha den under nästa vecka nån gång. :D

Mörkblå metallic är den. Riktigt fin, med ett par skrap och en buckla. Inget som inte går att fixa ganska enkelt.
Får ge 52 000 för den, vilket känns som ett bra pris.

Fråga inte efter bilder, för det har jag inga. Dels har det bara regnat under tiden jag haft den, sen har jag inte prioriterat att ta kort på en bil jag inte visste om jag skulle köpa eller inte.

Men så fort jag fått hem den, så ska jag ta kort på den och lägga upp. :D
För nu vet jag ju resultatet av mitt impulstänkande om provkörning. :D

Mvh/ Adde
av Addekarlsson
Klart det luktar kossa.... Eller rättare sagt horhus....
Men det beror mest på att nån klant spillt ut en flaska med sån där inredningstvätt för plast på passagerargolvet fram. :lol: :lol:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av frilins
...OCH, VAR FINNS BILDERNA!??? :lol:
av Addekarlsson
Tjöta! :D Värre än en gammal kärring på 97 år som tjötar om hur det var när hon var ung. :wink: :lol:

Jag ska ta bilder bara jag fått hem bilen. Den står ju för bövelen på verkstad för service! :lol:

*muttrar* Vad ska det bli av dagens forumiter.... Tjöta om bilder på nått jag inte har.... *mumlar och spiller upp en kopp kaffe istället* :P
Jag vill ju ha bilen nuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!! vol:-)

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av elmuppo
Addekarlsson skrev:Tjöta! :D Värre än en gammal kärring på 97 år som tjötar om hur det var när hon var ung. :wink: :lol:

Jag ska ta bilder bara jag fått hem bilen. Den står ju för bövelen på verkstad för service! :lol:

*muttrar* Vad ska det bli av dagens forumiter.... Tjöta om bilder på nått jag inte har.... *mumlar och spiller upp en kopp kaffe istället* :P
Jag vill ju ha bilen nuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!! vol:-)

Mvh/ Adde
Vafan! har du blitt så lurad att du gått och köpt en bil som direkt behöver service? Jösses! Tror inte vi vill ha några bilder på köpet!
Om du inte har nån söt tjej i 16-18års åldern som i bikini (eller utan...)
kan ligga över huven när du tar kort.
av Addekarlsson
Nä nu.... *muttrar än mer* :-(O) :-(O) :-(O)
*spottar och fräser*

Bara för det ska jag överösa hela forumet med bilder på skrothögen, när jag väl fått hem den. :wink:

Klart bilen får service, jag känner ju säljaren privat. :wink:
Betalar ju för bövelen ut lön till hans sambo här på jobbet, så är inte han snäll med mig får inte hon nån lön. :wink: :lol: :lol:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av elmuppo
Addekarlsson skrev:Nä nu.... *muttrar än mer* :-(O) :-(O) :-(O)
*spottar och fräser*

Bara för det ska jag överösa hela forumet med bilder på skrothögen, när jag väl fått hem den. :wink:

Betalar ju för bövelen ut lön till hans sambo här på jobbet, så är inte han snäll med mig får inte hon nån lön. :wink: :lol: :lol:

Mvh/ Adde
Aha! Du har alltså fått gå sängvägen för att få service! Otäckt! Där ska
jag inte lämna in bilen! :)

Ähh! jag säger som bosse bildoktorn "du har inte funderat på att skrota den?"

//Branx - som har tråkigt:)
Användarvisningsbild
av Brainy
branx skrev:
Addekarlsson skrev:Nä nu.... *muttrar än mer* :-(O) :-(O) :-(O)
*spottar och fräser*

Mvh/ Adde
Aha! Du har alltså fått gå sängvägen för att få service! Otäckt! Där ska
jag inte lämna in bilen! :)

Ähh! jag säger som bosse bildoktorn "du har inte funderat på att skrota den?"

//Branx - som har tråkigt:)
Skrota? nu när han har fri service på den resten av livet :wink:

Iofs håller jag ju med, Istället för alla halvruckel som bara kostar pengar så borde han ju köpa sig en riktig volvo :lol:

/Anders - Som hoppas att Adde förstår ironi
av Addekarlsson
*hoppar och skuttar, spottar och fräser värre än nånsin i ilska över taskiga forumiter som inte har vett och hyfs nog att förstå simpla saker här i välden* %¤"#/%(/"&#%%"%#)(/&# :lol: :lol: :lol:

Näe, tyvärr Branx, jag har inte det. Jag mutade säljaren för att få service utförd på bilen. :wink:

Klart det är en skrothög, knappt värdig att stå på skroten ens. Den borde ställas på en leråker och stå där som måltavla för irakiska scudmissiler som småfjuniga tonårspojkar försöker komma underfund med hur dom fungerar. :lol:

Hmm... Är det en sån rishög bara för en liten enkel buckla i en passagerardörr? Jä jä, skiter väl en tuffing i. Den duger gott åt mig att transportera mitt arsle i till och från jobbet iaf. :D
För nån måste ju köpa alla dessa ruckel och lägga en förmögenhet på dom, för att sen sälja dom med flera tiotusentals kronor i förlust. Hur skulel annars ni andra kunan köpa fina bilar? :P

Så, nu må jag ha talat om för alla forumiter att lite ironi och "påhopp" kan vara kul ibland. :wink:
Och skulle det vara så att nån helt ärligt vill klaga på bilen, så är det upp till var och en. :D
Jag köper en bil för att jag gillar den, itne för att alla andra ska gilla den. :wink:
Bilder på liket komemr som sagt så fort jag fått hem den.
Mvh/ Adde

Jag tror inte att den fyrcylindriga dieseln eller […]

Vw passat

Ni har säkert rätt. Tycker bara det &aum[…]

OM RYSSEN KOMMER

Hoppsan, en av Ukrainas F-16 verkar ha skjutit ner[…]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för[…]