- mån 14 nov 2011, 22:48
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Hej på er
Nu är det dags igen! Hämtade svärföräldrarna på Landvetter flygplats idag och nu när vi kom hem skulle jag parkera bilen i garagen. När jag stängt av bilen så låter det från förvärmaren eller om det är fläkten (den verkar alltid gå en kort stund efter man stängt av bilen). Direkt när vi går ut bilen så väller det ur mängder med rök under bilen ut på höger sida. Öppnar motorhuven och det väller upp rök där med. Stinker liksom kabelbrand på nått sätt.
Tog av pluspolen och ljudet från fläkt eller värmare eller vad det är slutar och röken börjar minska. Röken fyllde hela flerbilsgaraget. Det var INTE lite rök.
Efter en stund satte jag tillbaks pluspolen och kollade felkoder och fick följande:
CPM-1204 Värmarfläkt Singal Saknas
Relaterade felkoder:
Temperaturstyrning, Uppvärmning inte varm nog i främre del., 8E
Temperaturstyrning, Värmare värmer sakta i främre del, SU
Temperaturstyrning, Uppvärmning inte varm nog i bakre del, SY
Temperaturstyrning, Värmare fungerar inte, TN
Parkeringsvärmare, Fungerar inte, UJ
Temperaturstyrning, Värmare värmer sakta i bakre del, VH
Vad i helsicke är det som hänt!? Och vad menas med dessa felkoder? Vågar jag ens köra bilen igen?
Finns det någon säkring till Värmarfläkten osv som jag kan prova med att ta bort så jag iaf kan köra bilen till en verkstad?
Finns det risk att det börjar brinna??
Snälla, försök hjälpa mig lite...
Bilen är en Volvo V50 2.0D 2007!
//Kensy
Nu är det dags igen! Hämtade svärföräldrarna på Landvetter flygplats idag och nu när vi kom hem skulle jag parkera bilen i garagen. När jag stängt av bilen så låter det från förvärmaren eller om det är fläkten (den verkar alltid gå en kort stund efter man stängt av bilen). Direkt när vi går ut bilen så väller det ur mängder med rök under bilen ut på höger sida. Öppnar motorhuven och det väller upp rök där med. Stinker liksom kabelbrand på nått sätt.
Tog av pluspolen och ljudet från fläkt eller värmare eller vad det är slutar och röken börjar minska. Röken fyllde hela flerbilsgaraget. Det var INTE lite rök.
Efter en stund satte jag tillbaks pluspolen och kollade felkoder och fick följande:
CPM-1204 Värmarfläkt Singal Saknas
Relaterade felkoder:
Temperaturstyrning, Uppvärmning inte varm nog i främre del., 8E
Temperaturstyrning, Värmare värmer sakta i främre del, SU
Temperaturstyrning, Uppvärmning inte varm nog i bakre del, SY
Temperaturstyrning, Värmare fungerar inte, TN
Parkeringsvärmare, Fungerar inte, UJ
Temperaturstyrning, Värmare värmer sakta i bakre del, VH
Vad i helsicke är det som hänt!? Och vad menas med dessa felkoder? Vågar jag ens köra bilen igen?
Finns det någon säkring till Värmarfläkten osv som jag kan prova med att ta bort så jag iaf kan köra bilen till en verkstad?
Finns det risk att det börjar brinna??
Snälla, försök hjälpa mig lite...
Bilen är en Volvo V50 2.0D 2007!
//Kensy

If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986