Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThinhO
Hallå alla glada och hjälpsamma! :)

Nu ska jag ge mig in på ett område där jag inte vet allt för mycket benämningar och ord. Gör mitt bästa för att förklara!!

Frugans 850GLT-93 lever om lite väl otäckt på tomgången. Det är ett mycket högt vibrerande ljud.

Nu till det roliga..... det är det översta "stödhjulet" vid multiremmen som skallrar. Dvs inget utav vändhjulen eller så utan hjulet som ligger som stöd på åvansidan av remmen.
Det slutar när jag duttar till på gasen så motorn rör sig. Det räcker med att jag tar tag med handkraft och håller i staget som hjulet sitter fast i så slutar det.

Jag hatar att höra det där ljudet varje morgon hon startar bilen.

Ja vet egentligen inte vad jag vill veta (haha), har ju konstaterat felet och allt. Jävligt irriterande bara.

Nämen är det någon som haft samma fel och löst det.
Eller någon som har nått bra tips?

BTW: Jag är medveten om att hela tråden brister ifall ingen förstår sig på "stödhjulet".

Tack J
Senast redigerad av 1 ThinhO, redigerad totalt 0 gånger.
Är det spännrullen eller den s.k. brytrullen skall du inte köra annat än till ett ställe där det repareras, om kamremmen går av vilket kan hända med dåliga rullar så blir det med stor säkerhet ventilsallad vilket kan bli mycket kostsamt.

Mvh GK
Resultatet kan bli detsamma om multiremmens rulle går sönder, i alla händelser bör oljud i de räjonger vi avhandlar kollas upp då resultatet av brustna remmar inte är så bra. Om jag då skulle skrämma upp någon så må det vara hänt. Det är bättre att tala om riskerna än att släta över då det kan innebära kostsamma reparationer om det värsta händer.

Mvh GK

Saknas det bara lite på höjden och just[…]

Kn ju inte sånt här men toppen jäm[…]

Värmare XC60 22-

Verkar som att eftermonterad Calix elektrisk motor[…]

Återkommande värmeproblem

Gjorde enligt rekommendation, varmkörde bilen[…]