Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

oavsett vem som gör bytet kolla detta....
Se till att Splines på "hylsan" fettas in ordentligt den mellan lådan och vinkelväxeln
Helst skall den bytas om minsta defekt kan synas på den den kostar endast 11-1300:-
och är billig att byta när allt ändå är nere

Skall du skrota så kan jag göra det för dig kan även betala dig för att få göra detta ;-//

Lycka till i jakten på låda + lämplig utförare av jobbet

//Goose
Japp den hylsan är det
Den är inte lika "dålig" som dom äldre åm tom 2005 är det en hylsa/vinkelväxel
from2006 är det en annan växel och hylsa men när det ändå är nere kolla noga byt vid minsta tvekan
Jobbigt att riva igen

//Gooose
Spånen i oljan är inget bra tecken. Och du skrev att du dragit i vajrarnas infästning utan resultat. Men lådan behöver ju inte ha havererat även om oljan ser ut som den gör, men det är ju tyvärr troligt. Det faktum att det bara är backväxeln som var svår/omöjlig att få i gör att jag ändå vill tipsa om att kolla solenoiden för backspärren. Men detta tips är utan värde om du redan konstaterat att lådan är havererad.
Du menar den spärren som sitter under damasken vid växelspaken? Den var det första jag kollade upp, samt blev även tipsad av en kompis om den lille rackaren med. Smart idé, men tråkig när den krånglar.

Det var bra att du ändå tog upp det. Tänk om det hade varit det felet och man hade rivit ner lådan...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]