Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bobie81
Köpt mig en v70 -98, va inga som helst fel när jag provkörde den! Men nu hugger det liksom lite i ratten när man ska svänga, e inte mkt utan bara lite!
Det blir inte så när jag står still o svänger utan bara när ja kör! Är det servopumpen som håller på o ger upp? Styrservo olja finns. Sen dunkar det frå vänster bak när man kör i små gupp typ
Användarvisningsbild
av gnestakalle
bobie81 skrev:Köpt mig en v70 -98, va inga som helst fel när jag provkörde den! Men nu hugger det liksom lite i ratten när man ska svänga, e inte mkt utan bara lite!
Det blir inte så när jag står still o svänger utan bara när ja kör! Är det servopumpen som håller på o ger upp? Styrservo olja finns. Sen dunkar det frå vänster bak när man kör i små gupp typ
Huggandet kan vara ett defekt däck eller eventuellt ett hjullager, kan även vara styrservon. Det är lite svårt att säga när man inte kan uppleva det hela på plats. Det du upplever bak är troligen en länkarmsbussning som sagt upp sig men likadant där är det svårt att avgöra bestämt så här på distans.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
bobie81 skrev:va menas med mjältahugg? :shock:
Jag tror det har med sjuk humor att göra. :mrgreen:

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Vojje
bobie81 skrev:Tack för alla svar! Ska köpa nya vinterdäck imorrn så få se om hugget i ratten försvinner :) ska även kika på den där bussningen ;)
No problems. Anytime :D .

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

.. Har också kontrollerat att bränsle[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]