Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

StefanN skrev:Det skumma är ju att det är ju inga stora pengar för tjuvarna att tjäna. Dom stulna R-paketen går ju för runt 1000:- på Tradera, det känns som det finns lönsammare brott att göra. Fast det kanske inte är dom skarpaste knivarna som sysslar med detta?
Det blir ju lite kulor om du snor många.
Det finns ju små videokameror som inte syns utifrån för en femhundring som spelar in på minneskort. Kan vara värt det då man lär se deras gristrynen när dom ger sig på grillen. Borde ta mej fan vara lagligt med eldkastare i grillen, då snackar vi grisfest a´la Volvo!

Prova att gömma någon sån här kamera i bilen, sätt den mellan nackskyddet och koppla den till en HDD kamera som du gömmer under stolen. Då kan du spela in hela natten och få bra bildbevis. Sen är det klappat och klart i Krylbo, buset checkar in på hotell Gripen :D

http://www.tradera.com/-ny-12-volt-car- ... _143204597

Eller den här:

Bild
StefanN skrev:Det skumma är ju att det är ju inga stora pengar för tjuvarna att tjäna. Dom stulna R-paketen går ju för runt 1000:- på Tradera, det känns som det finns lönsammare brott att göra. Fast det kanske inte är dom skarpaste knivarna som sysslar med detta?
Enkla pengar, enkelt å sticka ifall man blir påkommen.

Kan du komma över 4-5 sånna här på en kväll så har du ju tjänat in lönen snabbt.

Lite som å åka å hämta båtkärror i sommerstugeområden, folk låser inte sina grejor å det är inte en människa där i september..... (har slagit mig många gånger, man kanske skall bli småkriminell?)

Edit: Skriv till Volvo å klaga, då kanske det händer något med infästningar etc.
poseidon skrev:
Edit: Skriv till Volvo å klaga, då kanske det händer något med infästningar etc.
Det klassiska dilemmat är då att det kan bli värre åverkan på bilen...

Som när vi hade inbrott på min arbetsplats och de snodde datorer. Den stora kostnaden var inte datorerna utan skadorna det blev på dörrar och fönster när tjuvarna tog sig in...
poseidon skrev:Jo fast om de måste bryta upp huven för att skäla delarna så går ju larmet. Kanske avskräcker lite iaf.
Tyvärr inte. De är borta långt innan något vaktbolag hinner dit. Det som funkar är sådana där tråkiga saker som galler och liknande. De vill helst inte komma dragandes med vinkelslip.
Anledningen till at de inte tar däcken är att i princip alla Volvo med 17-tum eller större har inbyggd nivågvare i larmet och så fort du försöker hissa upp bilen går larmet.....min gissning iaf.
TotanTotan skrev:Det finns ju små videokameror som inte syns utifrån för en femhundring som spelar in på minneskort. Kan vara värt det då man lär se deras gristrynen när dom ger sig på grillen. Borde ta mej fan vara lagligt med eldkastare i grillen, då snackar vi grisfest a´la Volvo!

Prova att gömma någon sån här kamera i bilen, sätt den mellan nackskyddet och koppla den till en HDD kamera som du gömmer under stolen. Då kan du spela in hela natten och få bra bildbevis. Sen är det klappat och klart i Krylbo, buset checkar in på hotell Gripen :D
Eller så kommer du till en bil med krossad ruta och en stulen kamera ;)
Racetwin2 skrev:Anledningen till at de inte tar däcken är att i princip alla Volvo med 17-tum eller större har inbyggd nivågvare i larmet och så fort du försöker hissa upp bilen går larmet.....min gissning iaf.
Jag skulle snarare gissa att man inte stjäl däck i samma omfattning är för att det är krångligare och inte ger lika mycket pengar per kg så att säga..

R-design prylarna får lätt plats i en vanlig ryggsäck ju...
Efter en timmes besök på Ikea i Kungens Kurva så var grill, kåpor och dimljusdetaljer borta. Galet trist och så fruktansvärt onödigt! Man kan verkligen fråga sig varför dessa stöldbegärliga detaljer sitter fast så löst på bilen...Suck
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 20

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]